مدودف: جنگ خاورمیانه نشان داد که پایگاه های نظامی خارجی امنیت ایجاد نمی کنند

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که تحولات اخیر در خاورمیانه نشان داد که پایگاههای نظامی خارجی که به بهانه تامین امنیت کشورهای میزبان ایجاد شده اند، اصلا موثر نیستند و بر عکس کشورهای میزبان را به هدف حملات نظامی تبدیل می کنند.
جهان صنعت نیوز، دیمیتری مدودف روز چهارشنبه گفت که تشدید جنگ در خاورمیانه، آسیبپذیریهای مرتبط با میزبانی از تأسیسات نظامی خارجی را نشان داد.
وی در مجمع حقوقی بینالمللی سن پترزبورگ افزود: وخامت اوضاع در خاورمیانه نشان داد که پایگاههای نظامی به هیچ وجه کمکی نمیکنند. برعکس، آنها به اهداف حملات نظامی تلافیجویانه تبدیل میشوند.
مدودف استدلال کرد که پایگاههای نظامی خارجی مستقر در خاک کشورهای دیگر به تنشهای بینالمللی و منطقهای کمک میکنند.
به گفته وی، پایگاههای نظامی غربی مستقر در خارج از کشور، حاکمیت ملی را تضعیف کرده و ترتیبات امنیتی جمعی را تضعیف میکنند.
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه توضیح داد که سازمانهای امنیتی منطقهای در نهایت باید پایگاههای خارجی را جایگزین کرده و در جهت منافع مناطق مربوطه خود عمل کنند.
مدودف همچنین گفت که رویدادهای اخیر مربوط به ایران و تنگه هرمز، ناهماهنگیهای میان متحدان آمریکا را در مواجهه با چشمانداز رویارویی نظامی مستقیم برجسته کرد.
وی گفت: زمانی که صحبت از نبرد واقعی میشود، روح وحدت آتلانتیک شمالی خیلی سریع از بین میرود.
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد که اقدامات نظامی و تشدید تنشها، خطر درگیری گستردهتر را افزایش میدهد.
مدودف گفت: تهدید جنگ جهانی در نتیجه چنین اقدامات تحریکآمیزی به شدت در حال افزایش است.
منبع: ایرنا
سیاسیلینک کوتاه :