رشد ۲۷ درصدی قاچاق کالا نسبت به سال گذشته

جهان صنعت نیوز:  سید یاسر رایگانی در نشست خبری امروز خود با ارائه آماری از عملکرد شعب بدوی این سازمان گفت:  تعداد ۳۴۴ هزار و ۳۳۳ پرونده وارده داشتیم که  ۳۳۸ هزار و ۶۶ پرونده مختومه و ۴۸ هزار و ۹۶۴ پرونده مانده است و  رشد ۲۹۲ درصدی عملکرد نسبت به سال گذشته و  محکومیت ۱۷۳ هزار میلیارد ریالی متخلفان را داشتیم.

وی درباره آماری از پرونده‌های اجرای احکام گفت: ۱۹۸ هزار و ۳۵۳ پرونده وارده کالا و خدمات بوده که ۳۰ هزار و ۹۵۲ پرونده وارده قاچاق  و ۲۱ هزار و ۱۸۸ پرونده بهداشت، دارو و درمان بوده است‌.  ۷۷۰ میلیارد ریال اعاده حق شاکی وارده به اجرای احکام و مبلغ ۴۶۱ میلیارد تومان وارده به اجرای وصولی در حق صندوق دولت بوده است.

وی گفت: کل  پرونده‌ها در ۷ ماهه نخست سال نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است که این رقم در بحث قاچاق رشد ۲۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در طرح اربعین تعداد ۱۲۵۶ اکیپ گشت مشترک تشکیل شده که ۵ هزار و ۸۸ مورد بازرسی انجام داده اند.  تعداد یک هزار و ۸۷۸ واحد دارای تخلف، ۲ هزار و ۳۲ واحد بدون تخلف، یک هزار و ۱۷۸ واحد نیازمند تذکر برای اصلاح تخلف شناسایی شدند و در این میان ۲ هزار و ۴۱۷ پرونده تشکیل شده و متخلفان به پرداخت ۳۷ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 60063
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا