پیش بینی بارش باران و برف در مناطق زلزله زده

جهان صنعت نیوز:  صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی ۲ تا ۳ روز آینده جوی پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: پایداری هوای کشور در اکثر مناطق کشور منجر به افزایش آلاینده‌ها در شهر‌های پرجمعیت همچون تهران می‌شود.

وی درباره آخرین جزئیات آب و هوای مناطق زلزله زده افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی از روز جمعه برای مناطق زلزله زده غرب به سبب ورود سامانه بارشی، انتظار بارش و کاهش دما را داریم، ضمن آنکه در مناطق مرتفع این مناطق احتمال بارش دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی این هفته در نواحی زلزله زده شمال غرب کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و دمای کمیته برای منطقه میانه حدود منفی ۱ تا ۲ درجه و ناحیه سراب حدود منفی ۷ تا ۵ درجه پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دما در بسیاری از مناطق کشور از اواخر هفته روبه کاهش است، بیان کرد: با ورود سامانه بارشی از روز پنج شنبه برای مناطق ساحلی دریای خزر به خصوص استان‌های گیلان و مازندران انتظار آغاز بارش‌هایی داریم و از روز جمعه برای بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور درگیر سامانه بارشی جدیدی خواهد شد که شدت و ضعف آن را در روز‌های آتی در مناطق مختلف می‌توان اعلام کرد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان با بیان اینکه از هفته آینده بارش‌هایی در اکثر مناطق کشور خواهیم داشت، تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی و حرکت سامانه به سمت شرق، استان تهران از روز جمعه به بعد در گیر بارش خواهد بود، ضمن آنکه از اواخر هفته انتظار کاهش دما برای تهران داریم.

اخبار برگزیده
شناسه : 60536
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا