مدیریت استراتژیک مورد تاکید فعالان اقتصادی قرار گرفت

جهان صنعت نیوز:  سیزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک امروز در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

با برگزاری پنل تخصصی برنامه‌ریزی و  مدیریت‌استراتژیک کار خود را ادامه داد در این پنل «بهمن حاجی‌پور» عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره کاربرد استنتاج بهترین تبیین در ترس و گمان در ساخت نظریه‌های مدیریت استراتژیک سخنرانی کرد.

وی به بررسی رویکردهای جهانی در مدیریت‌استراتژیک پرداخت و گفت: رویکرد ترکیب سیستماتیک، حل معما و رویکرد نظریه سازی در مدیریت استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

حاجی پور گفت: آنچه در دانش فعلی مدیریت استراتژیک می آموزیم بیش از ۱۰ درصد مشکلات مدیریت استراتژیک کشور را حل نمی کند  و ۹۰ درصد مسائل موضوعات غافلگیر کننده‌ای است که برای حل این مسائل باید رویکردهای مناسب را اتخاذ کرد.

در ادامه «مجید قاسمی» رئیس هیات مدیره شورای انجمن های علمی کشور ، سیاست های اقتصاد مقاومتی را در مدیریت استراتژیک بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: این سیاست‌ها کلیدی‌ترین سیاست‌های اقتصادی برای کشور است.

وی افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی یکی از دست مایه‌های ملی کشور است که از همه اهل تفکر برای تدوین آنها استفاده شده و به عبارتی شعور ملی کشور است.

قاسمی گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی ، سیاست های غیراجرایی نیستند بلکه کاملا اجرایی بوده که خود آنها روش های اجرا هم دارند.

رئیس هیات مدیره شورای انجمن های علمی کشور گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند در بنگاه های اقتصادی کشور هم پیاده سازی و اجرایی شود، این سیاست ها نقشه راه تمامی فعالان اقتصادی کشور است.

رئیس دانشگاه خاتم گفت: ایران تنها کشوری نیست که سیاست اقتصاد مقاومتی دارد بلکه اکثر کشورها چنین سیاست هایی را تبیین کرده اند.

 وی ادامه داد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در بانک پاسارگاد مورد توجه قرار گرفته است تا نشان دهد که این سیاست ها در عمل کارایی لازم را دارند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 62769
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا