رشد بی رمق شاخص بورس در معاملات امروز

جهان صنعت نیوز: در معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۳۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶۹۰ واحد افزایش به ۸۹ هزار و ۳۰۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با  ۴۶۱ واحد رشد به ۵۹ هزار و ۷۰۱ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۹۳ واحد افزایش به رقم ۳۵۶ هزار و ۳۲۲ واحد رسید، شاخص بازار اول ۳۴۲ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۳۴۷ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۲۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۲۸ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۱۵ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۷۷ واحد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۶۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، بانک صادرات ایران، نوش مازندران و ماشین سازی اراک در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۶۰ میلیون و ۷۲۲ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و هشت میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از هشت واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۹۴۶  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۸۶۸ میلیون و ۸۵۱ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها بیمه کوثر (کوثر) و صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 63790
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا