تجارت ترجیحی ایران و هند نهایی شد

جهان صنعت| در همین خصوص مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده، ۸۰ تا ۱۰۰ قلم کالا از هر طرف مشمول تخفیف های تعرفه ای می شود.
مجتبی موسویان ادامه داد: تعرفه های ترجیحی بر کاهش قیمت تمام شده کالا در کشور هدف تاثیرگذار است؛ بر این اساس زمانی که تعرفه گمرکی یک کالا به جای ۱۰ درصد، پنج درصد محاسبه شود، آن کالا نسبت به کالاهای دیگر رقابتی تر می شود؛ بنابراین، تعرفه های ترجیحی، شرایط را برای حضور کالاها در دیگر بازارها فراهم می کند.
موسویان با یادآوری اینکه در تجارت ترجیحی فقط یک طرف منتفع نمی شود، گفت: در مذاکرات انجام شده با هندی ها، کالاهایی که از تعرفه ترجیحی برخوردار می شوند، مشخص شده و درصد تخفیف ها نیز در مذاکره نهایی تعیین خواهد شد.
وی اضافه کرد: از بین کالاهای صادراتی ایران به هند از جمله کود اوره، متانول، پروپان، قیر، آهن، بوتان، پسته و خرما و کالاهای صادراتی هند به ایران   شامل برنج، چای، الکترودهای زغالی، کاغذ، اکسید آلومینیوم، مکمل های دارویی و کنجد ،  تعدادی در فهرست تعرفه های ترجیحی قرار گرفته است که بعد از امضای تفاهم نامه، اعلام خواهد شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 6436
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا