دوپینگ بازهم برای روسیه دردسرساز شد

جهان صنعت نیوز:  اگر توصیه تازه توسط هیات مدیره سازمان مبارزه با دوپینگ تایید شود می تواند به محرومیت ورزشکاران روسیه از شرکت در بازی‌های المپیک و یا جام جهانی فوتبال منجر شود.

بنابر توصیه کمیته‌ای در نهاد بین‌المللی مبارزه با دوپینگ، روسیه باید به دلیل جعل مدارک مربوط به اطلاعات آزمایشگاهی ورزشکاران، برای چهار سال از شرکت در رقابت‌‌‌های ورزشی جهانی محروم شود.

این کمیته دریافته است که مقام‌های روسیه اطلاعات آزمایش‌های مثبت دوپینگ را از اسناد حذف کرده است.

این تحقیقات در ادامه رسوایی بزرگی است که سال ۲۰۱۵ از دوپینگ سازمان یافته و با حمایت دولت پرده برمی‌داشت.

تحقیقاتی که سال ۲۰۱۵ به سفارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ منتشر شد نشان داد ورزشکاران روس از سال ۲۰۱۱، در “تقریبا تمام” رشته‌های ورزشی در المپیک‌های تابستانی و زمستانی، زیر نظر دولت روسیه دوپینگ کرده‌اند.

فدراسیون جهانی دو و میدانی، به دنبال گزارش همین سازمان مبنی بر دوپینگ سازمان‌یافته، رای به محرومیت دو و میدانی روسیه داد.

به این ترتیب دو و میدانی روسیه از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محروم شد و مقرر شد این کشور برای بازگشت به المپیک باید اصلاحاتی را انجام دهد.

به دنبال به دست آمدن شواهد مرتبط با دوپینگ ورزشکاران روسیه در جریان المپیک زمستانی ۲۰۱۴، این کشور از حضور در باز های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ کره جنوبی هم محروم شد.

حالا اگر توصیه تازه توسط هیات مدیره این نهاد در جلسه ماه آینده تایید شود می تواند ورزشکاران روسیه را از شرکت در بازی‌های المپیک و یا جام جهانی فوتبال محروم کند.

این کمیته گفته است که برخی ورزشکاران روس می‌توانند بدون تعلق به کشور خود در رقابت‌ها شرکت کنند.

ناظران رای گیری در سازمان بین المللی مبارزه با دوپینگ را آزمونی برای این نهاد می‌دانند که توانایی و جدیت آن را در اعمال مقررات خود مشخص می‌کند.

پیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 64379
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا