درخواست از وزیر امور خارجه برای حل مشکل میزبانی جام جهانی کشتی

جهان صنعت نیوز: «مازیار ناظمی» سخنگوی وزارت ورزش و جوانان گفت: «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان از «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه خواست تا از مسیر وزارت خارجه با سفیران کشورهای ژاپن،  روسیه و گرجستان در ایران مذاکره شود تا به مسوولان سیاسی ورزشی کشورهای متبوع از سفر به تهران اطمینان خاطر دهد.

وی افزود: وزیر می‌گوید ایران کشوری بزرگ، مقتدر و فرهنگی است و تیم‌های کشتی فرنگی در جام‌جهانی تهران با آسودگی خاطر شرکت نمایند.

۲ روز گذشته اعضای کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی در شهر استانبول نشستی برگزار کردند و با ارسال نامه‌ای، از تعویق جام جهانی کشتی فرنگی در ایران خبر دادند.

در پی این تصمیم بلافاصله نهادهای زیربط ورزشی کشور با اتحادیه جهانی کشتی رایزنی‌های گسترده‌ای برقرار کردند تا با ارایه مستندات قوی موضوع تعویق این رقابت‌ها برطرف شود.

سخنگوی فدراسیون کشتی  هم در واکنش به این تصمیم اتحادیه کشتی به ایران گفت: هیچ محدودیتی برای برگزاری جام جهانی در کشور وجود ندارد و تمام مقدمات آن از جمله سالن رقابت ها، هتل و جوایز دلاری فراهم شده است.  

«حسن رنگرز» می‌گوید: سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران از ماه‌ها پیش برای این میزبانی تجهیز شده و همچنین سه هتل مطرح برای داوران و اعضای هیات اجرایی اتحادیه جهانی کشتی، داوران و تیم‌های شرکت کننده،  مدت‌ها پیش رزرو شده است تا یکی از باشکوه‌ترین میزبانی را داشته باشیم.

مدیر کل امور مشترک فدراسیون های ورزشی هم واکنش نشان داد وگفت: به تعویق افتادن مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی بیشتر شبیه یک توطئه علیه ورزش کشور است.  ایران در  سال‌های گذشته و امسال رویدادهای مهم ورزشی در سطح بین‌المللی را در اوج امنیت و اقتدار و بدون کوچکترین مشکلی میزبانی کرده است.

قرار بود این  رقابت‌ها در روزهای هفتم و هشتم آذرماه جاری با حضور هشت تیم برتر جهان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شود.

این رقابت ها در ۲ گروه چهار تیمی است که در گروه نخست تیم های روسیه، ایران، قزاقستان و کوبا و در گروه دوم ازبکستان، گرجستان، ژاپن و چین قرار دارند.

البته ۲ تیم مجارستان و ژاپن انصراف داداند که چین در گروه دوم جایگزین مجارستان شد.

 

اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 64449
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا