تعطیلی اردوی تیمی ملی کشتی فرنگی، فرنگی کاران به ایتالیا نمی روند

جهان صنعت نیوز: مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، گفت: برای حفظ انگیزه همه ملی‌پوشان و ایجاد شرایط برابر برای اردونشینان، به احتمال فروان تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا شرکت نخواهد کرد.

«حبیب الله اخلاقی»  افزود: تا روز گذشته اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برقرار بود و حتی با تیم ملی کوبا، تمرین مشترک خیلی خوبی را برگزار کردیم اما امروز اردوی تیم ملی با توجه به تعویق افتادن جام جهانی کشتی فرنگی تعطیل شد و هنوز زمان برگزاری مرحله بعدی اردو مشخص نشده است.

وی در خصوص حضور در تورنمنت‌های رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی اظهار داشت: اواخر دی ماه امسال رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی در رم برگزار می‌شود که قبل از رقابت‌های بین‌المللی جام تختی است. با صحبتی که کادر فنی تیم ملی داشتیم اعزام تیم منتخب کشورمان به این پیکارها برای کسب امتیازات لازم برای حضور در بازی‌های المپیک بسیار مفید بود اما برای مثال اگر کشتی‌گیری مانند «علیرضا نجاتی» را اعزام کنیم، سایر نفرات این تصور برایشان ایجاد می‌شود که او از هم اکنون برای المپیک انتخاب شده و انگیزه خود را از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: به همین دلیل کادر فنی برای اینکه انگیزه در بین ملی‌پوشان از بین نرود از حضور در رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا به احتمال فراوان صرفه‌نظر خواهد کرد تا بعد از برگزاری جام تختی، نفرات برتر به اردو دعوت شوند و بعد از آن تیم ملی در پیکارهای قهرمانی آسیا حضور یابند و در فرودین ماه در مسابقه‌های کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا که در کشور چین برگزار می‌شود، حضور پیدا کنیم تا بتوانیم سه سهمیه باقیمانده المپیکی را نیز بگیریم.

دارنده مدال برنز پیکارهای کشتی قهرمانی جهان ادامه داد: اواسط خرداد ماه سال ۹۹ رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی است در ورشو پایتخت لهستان برگزار خواهد شد. در آن پیکارها با تمام قوا حضور خواهیم یافت تا ملی‌پوشان برای حضور در المپیک امتیازات لازم را کسب کنند.

اخلاقی تصریح کرد: برای اینکه شرایط برای همه مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی برابر باشد و انگیزه و سطح فنی خود را حفظ کنند، این تصمیم توسط کادر فنی اتخاذ شده است.

وی در خصوص حضورش به عنوان مربی تیم ملی نیز گفت: در چند سالی که به عنوان مسوول انستیتو کشتی فعالیت داشتم، تجربه بسیار خوبی را از برگزاری کلاس‌های مختلف مربیگری و داوری در سطح داخل و بین‌الملل کسب کردم و به غیر از آن در اردوهای تیم‌های مختلف رده‌های سنی نیز حضور پیدا می‌کردم و اکنون نیز به عنوان یکی از مربیان تیم ملی در کنار کسانی هستم که هر کدامشان نقطه قوتی برای تیم ملی هستند.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی در خصوص اردوی تیم ملی نیز گفت: نخستین اردوی تیم ملی که بعد از پیکارهای قهرمانی جهان برگزار شد، ملی‌پوشان در حال ریکاوری بودند اما در اردوی دوم از لحاظ آمادگی و فنی به نقطه خوبی رسدیم و از سوی دیگر اردوها با هدف آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی کشتی فرنگی بود و بعد از آن نفرات باید در جام جهان پهلوان تختی حضور پیدا می‌کردند.

وی همچنین با اشاره به حضور تیم ملی کشتی فرنگی کوبا گفت: با توجه به اینکه جام جهانی به تعویق افتاده براساس برنامه‌ای که این تیم دارد به نظر می‌رسد تا پایان نوامبر در تهران هستند و بعد از آن اطلاعی ندارم که سیاست کاری آنان به چه شکل است و چه برنامه‌ای دارند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: در حال حاضر حضور هیچ کشتی‌گیری در تیم ملی مسجل نشده و نفرات برتر بعد از جام تختی به اردو دعوت خواهند شد.

وی تصریح کرد: زمان باقی‌مانده تا بازی‌های المپیک در آماده‌سازی تیم ملی بسیار تاثیرگذار است و باید همه انرژی و توان خود را برای تیم ملی به کار گیریم. از سوی دیگر تعدد برنامه‌ها و مسابقه‌ها سبب شده که نتوانیم اردوهای تیم ملی را برگزار کنیم و البته بعد از جام تختی اردوی طولانی مدتی را پیش‌بینی کرده‌ایم./ایرنا 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 64524
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا