قیمت ۵۰ کالای پرمصرف افزایش یافت

جهان صنعت نیوز: «رضا رحمانی» امروز (سه‌شنبه) در حاشیه همایش نقش فعالان اقتصادی در تحقق گام دوم انقلاب – که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد – افزود: افزایش قیمت ۲۳ قلم کالا بین صفر تا یک درصد بوده است؛ بعضی کالاها نیز بین یک تا پنج درصد افزایش قیمت داشته‌اند و افزایش قیمت برخی اقلام مثل گوجه فرنگی بیشتر بوده است.

وی  اضافه کرد: در هفته اخیر قیمت چند قلم کالا مانند گوجه فرنگی نیز افزایشی غیرمتعارف داشت که متاثر از قیمت بنزین نبود.

رحمانی ادامه داد: پیرامون سهمیه‌بندی بنزین و نقش آن بر افزایش قیمت‌ سایر اقلام، باید دو نکته را در نظر گرفت؛ یکی تاثیر واقعی و دیگری تاثیر روانی و تورم انتظاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قرار شد از منظر تولید افزایش قیمت صورت نگیرد، گفت: تلاش ما این بوده جلوی تاثیر روانی و غیرواقعی را بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز نظارت بر بازار تشدید شده و رسیدگی‌ها باید سرعت گیرد، اعلام کرد: در این مدت شاهد سواستفاده‌هایی بودیم؛ به عنوان نمونه، تورم خودرو در بازار واقعی نبود و سو استفاده‌هایی در این بازار رخ داد.

رحمانی اضافه کرد: نظارت بر بازار همیشه وجود داشته، اما اکنون به دلیل شرایط خاص، تشدید شده است؛ شرایط ایجاب می‌کرد حضور جدی‌تری در بازار داشته باشیم.

وی افزود: آمار شکایت‌ها بیشتر شده و باید رسیدگی سرعت می‌گرفت؛ این موضوع متناسب با شرایط است و زمان ندارد و تا هر زمان احساس شود بازار به این نظارت نیاز دارد، در بازار حضور داریم.

رحمانی ضمن تاکید بر اینکه همیشه استانداردی از نظارت وجود دارد، افزود: طرح جدید نشان داد کارهای اساسی مانند تکمیل سامانه و کنترل زنجیره‌ها را باید جدی‌تر انجام دهیم.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 64542
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا