معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ‌سفید هم رفتنی شد

جهان صنعت نیوز: یک روزنامه آمریکایی گزارش داد: «دنیل پی والش» معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ‌سفید که مسئول امور عملیاتی را برعهده دارد، به زودی کاخ‌سفید را ترک می کند.

از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شمار زیادی از مقام های کاخ سفید و تیم همراه او به دلیل کنار نیامدن با ترامپ برکنار شده یا مجبور به استعفا یا اخراج شده اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز دوشنبه اولین رسانه آمریکایی بود که تصمیم والش برای خروج از کاخ سفید را منتشر کرد و نوشت:

او مسئول سفرهای خارجی دولت ترامپ است و در تصمیم گیری درباره نحوه استفاده از منابع دولتی توسط مشاوران کاخ سفید نقش داشته است. والش همچنین نظارت بر دفتر نظامی کاخ سفید و نقش مهمی را در تلاش برای برنامه ریزی اجلاس گروه ۷ در «هتل نشنال دورال ترامپ» برعهده داشت که موفق نبود.

والش در برگزاری بسیاری از گردهمایی های تبلیغاتی رئیس جمهوری آمریکا نیز نقش مهمی داشته است. به گفته مقامات آمریکایی، او از معدود مقام هایی است که از روز نخست روی کار آمدن دولت ترامپ در کاخ سفید حضور داشته و کارمند دولت فدرال در ۲۸ سال گذشته بوده است.

به گفته مشاوران کاخ سفید، ولش از جمله مقام هایی بوده که امکان پیاده روی درکنار رئیس جمهور آمریکا را داشته و به طور مداوم در دفتر بیضی شکل (دفتر رئیس جمهور آمریکا) با ترامپ مشورت می کرد.

کاخ سفید اعلام کرده که انتظار می رود والش فعالیت خود را در بخش خصوصی ادامه دهد.

مقام های کاخ سفید گفته اند فردی برای جانشینی والش تعیین خواهند کرد اما هنوز اعلام نکرده اند که چه کسی این مسئولیت را برعهده خواهد گرفت.

تاکنون مقام هایی همچون «رینس پریبوس» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، «استیو بنن» استراتژیست ارشد رئیس جمهوری آمریکا و «آنتونی اسکاراموچی» مدیر ارتباطات و بسیاری دیگر کاخ سفید را ترک کرده اند و این روند ترامپ را به رکوردار عزل و نصب ها تبدیل کرده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 64549
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا