ادامه اعتراضات در عراق با وجود انتشار خبر استعفای عبدالمهدی

جهان صنعت نیوز:  با وجود اعلام خبر استعفای قریب‌الوقوع عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، درگیری‌های خشونت‌آمیز در این کشور همچنان ادامه دارد.

بنا بر اعلام منابع بیمارستانی عراق، تا پایان روز جمعه دست‌کم ۲۱ نفر در شهر ناصریه واقع در جنوب این کشور به ضرب گلوله نیروهای حکومتی کشته شدند. معترضان در این روز سعی داشتند تا به مرکز پلیس این شهر حمله کنند.

هزاران نفر نیز در میدان تحریر شهر بغداد پایتخت عراق دست به تجمع زدند و در جریان درگیری‌هایی که در این میدان میان آنها و نیروهای حکومتی روی داد دست‌کم یک نفر کشته شد.

در شهر نجف نیز افراد مسلح ناشناس به سمت تظاهرکنندگان شلیک و آنها را پراکنده کردند.

به این ترتیب با احتساب قتل‌های روز جمعه، شمار کشته شدگان درگیری‌های دو ماه اخیر در عراق به دست‌کم ۴۳۶ نفر رسید.

اگرچه معترضان با انتشار خبر استعفای عبدالمهدی جشن گرفتند، اما همزمان اعلام کردند که این استعفا آغاز راه است و آنها تا زمانی که کل طبقه حاکم عراق برچیده نشود، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

عادل عبدالمهدی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌زودی استعفای خود را به پارلمان این کشور ارائه خواهد داد. در این بیانیه مشخص نشده است که او دقیقا چه زمانی استعفا خواهد داد.

قرار است پارلمان این کشور روز یکشنبه جلسه‌ای اضطراری تشکیل دهد تا دربارۀ بحران سیاسی عراق به بحث بپردازد.

ساعاتی پیش از آنکه خبر استعفای عبدالمهدی منتشر شود، آیت‌الله سیستانی روحانی پرنفوذ شیعه در عراق از پارلمان این کشور خواسته بود با توجه به پنج‌شنبۀ خونینی که در عراق رقم خورد، رای اعتماد خود به دولت کنونی را پس بگیرند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 65578
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا