کاهش ارزبری ۱۷.۵ میلیون یورویی در ایران خودرو محقق شد

جهان صنعت نیوز: «فرشاد مقیمی» در جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل این گروه صنعتی افزود: ۳۱ پروژه دیگر فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید ، تا پایان امسال و  سال ۹۹ در طرح جهاد خودکفایی ایران خودرو برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بومی‌سازی این ۳۱ پروژه در دست اجرا بوده و تحقق آن ۵۲ میلیون و ۶۲۰ هزار یورو کاهش ارزبری به دنبال خواهد داشت.

مقیمی ادامه داد: ۲۶ پروژه داخلی‌سازی مواد اولیه دیگر با کاهش ارزبری ۱۶۳ میلیون یورو در مرحله  امکان‌سنجی قرار دارد.

وی در زمینه داخلی‌سازی قطعات در میزهای صنعت، اظهار داشت: ‌در مجموع با برگزاری سه میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، ۸۵ قطعه از محصولات این خودروساز توسط ۳۹ سازنده و با کاهش ارزبری سالیانه ۱۲۷ میلیون یورو بومی سازی می شود.

مدیرعامل ایران‌خودرو اضافه کرد:‌ با همکاری ۳۲ قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی، ۶۸ قطعه از میزهای نخست و دوم به مرحله خودکفایی رسیده، تعداد زیادی از آن‌ به تولید انبوه نیز رسیده و به زودی هفت قطعه دیگر به تولید انبوه خواهد رسید.

وی تاکیدکرد: مصمم هستیم براساس توانمندی‌های داخل کشور، محصولات مورد نیاز تا جایی که امکان دارد در داخل تولید و تامین کنیم، برهمین اساس واردات برخی قطعات را که براساس سیاست‌گذاری گذشته سفارش‌گذاری شده بود، متوقف شد.

سه ماه پیش و در میز نخست تعمیق ساخت داخل، قراردادهایی بین ساپکو، سازه‌گستر و مگاموتور با ۳۲ شرکت قطعه‌ساز با هدف تولید ۳۵ قطعه برای یک سال مصرف ایران خودرو و سایپا منعقد شد.
در هفته‌های گذشته و با برگزاری میز دوم، قرارداد همکاری با ۳۶ شرکت قطعه‌ساز با هدف داخلی‌سازی ۴۲ قطعه منعقد شد.

با برگزاری این دو میز، در مجموع ۷۷ قطعه خودرویی در داخل تولید شده و ۱۷۵ میلیون یورو کاهش ارزبری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 65665
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا