نتایج اعتراض به حذف «حمایت معیشتی» یک‌ماهه اعلام می‌شود

جهان صنعت نیوز: واریز دور اول سبد حمایت معیشتی دولت در سه مرحله ۲۷ آبان، ۳۰ ابان و دوم آذرماه برای ۶۰ میلیون نفر انجام شد. میزان حمایت ماهیانه بیش از ۱۸ میلیون نفر خانوار از محل منابع مالی حاصل از افزایش قیمت بنزین برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار ۲ نفره ۱۰۳ هزارتومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان بود.

پس از واریز آخرین دور سبد حمایت معیشتی دولت، اعلام شد که افرادی که یارانه حمایتی دریافت نکرده‌اند، در صورتی که خود را مشمول دریافت یارانه می‌دانند ۱۰ روز مهلت دارند کد ملی سرپرست خانوار را به سامانه #۶۳۶۹* ارسال کنند.

ابتدا مقرر شده بود که پس از ارسال کد ملی، کد رهگیری بعد از ۲۴ ساعت به سرپرست خانوار ارسال شود. اما طی تماس‌های چند روز اخیر مردم برخی اعلام کرده‌اند که هنوز کدرهگیری برای آنها ارسال نشده و نگران هستند که درخواست آنها در سامانه مربوطه ثبت نشده باشد.

«حسین میرزایی» سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی در این خصوص، گفت: پس از ثبت درخواست‌ها در زمان کمتر از یک ماه نتایج بررسی‌ها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون پنج میلیون پیامک برای طرح حمایت معیشتی دریافت شده است که یک میلیون از این پیامک‌ها تکراری بود یا از طرف افرادی بجز سرپرستان خانوار به سامانه ارسال شده بود.

میرزایی با بیان اینکه تاکنون چهار میلیون پیامک ثبت شده و برای تعدادی از آنها کد رهگیری ارسال شده است، اظهار داشت: از چهارشنبه گذشته، سامانه hemayat.mcls.gov.ir بارگذاری شد و از این تاریخ تاکنون، ۶۰۰ هزار درخواست در این سامانه ثبت شد.

سرپرستان خانوار پس از دریافت کد رهگیری باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را در ۲۰۰ کلمه وارد کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پس از ثبت اعتراض در سامانه حمایت معیشتی، نتیجه نهایی از طریق پیامک برای سرپرست خانوار ارسال می‌شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 65673
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا