باید کاری کنیم قشر مرفه از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

جهان صنعت نیوز: محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در سخنان پیش از دستور یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر که امروز دهم آذر ماه برگزار شد در واکنش به آلودگی چند روز  اخیر پایتخت گفت: متأسفانه افزایش آلودگی هوا موجب شد که تهران به یکی از شهرهای آلوده جهان بدل شود و باید بگویم که در بحث آلودگی هوا دو موضوع گاز طبیعی، گرمایش و سوخت خودروها تأثیرگذار است.


رئیس شورای شهر تهران افزود: من از کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر می‌خواهم با توجه به شبکه مویرگی پایتخت که بسیار خطرناک است جلساتی را برگزار کند و اگر تصمیم بر این شد که این سوخت حذف شود آن را به ما اعلام کند و به صورت مصوبه‌ای در بیاوریم و حتی به شکل  لایحه ارائه کنیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد ایجاد شبکه الکتریسیته در خارج از شهر است و باید برای یکبار هم که شده مدیریت شهری اقدام‌های لازم را در این حوزه انجام  دهد.

او با اشاره به آلودگی موتورهای دیزل گفت: در جهان رویکرد مدیریت شهری استفاده از ناوگان حمل و نقل پاک است و ما باید با کمک دولت ظرفیت حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که قشر مرفه جامعه نیز به جای استفاده از خودروی شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کند.

اخبار برگزیده
شناسه : 65910
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا