تمدید مهلت بازگشت ارز صادراتی سال ۹۷ تا پایان دی

جهان صنعت نیوز: به گزارش کنفدراسیون یادشده، «محمد لاهوتی» از انجام توافق بانک مرکزی با سازمان امور مالیاتی برای تسهیل در رفع تعهد ارزی صادرکنندگان خبر داد و گفت: بانک مرکزی با اشاره به توافق های خود با نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده که به منظور مساعدت با صادرکنندگان، مهلت بازگشت ارز صادراتی سال ۹۷ را تا پایان دی ماه ۹۸ تمدید کرده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: بر این اساس، تمامی صادرکنندگان سال ۹۷ تا پایان دی ماه امسال فرصت دارند تا برای آخرین بار، جهت بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی یاد شده، نسبت به رفع تعهد ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات متعلقه اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی همچنین تاکید دارد که در پایان مهلت یاد شده اطلاعات بازگشت ارز حاصل از صادرات این گروه از صادرکنندگان به سازمان امور مالیاتی کشور توسط این بانک ارسال خواهد شد.

لاهوتی اعلام کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی، اطلاعات بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان تا پایان آبان ماه امسال به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت اینکه یک گام مثبت برای صادرکنندگان برداشته شده، اما کماکان مشکل زمانی بازگشت وجوه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از صادرکنندگان وجود دارد؛ به این معنا که اکنون، استرداد مبالغ مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان با این روش، پنج تا ۶ ماه طول می‌کشد و خواسته این است که بازگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان از موضوع رفع تعهد ارزی مجزا شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 66988
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا