ظرفیت های اقتصادی فراوان کشور امکان مقابله با تحریم ها را فراهم می سازد

جهان صنعت نیوز:  «موسی غضنفرآبادی» روزچهارشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی شورای عالی بسیج تجار که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی فقط تغییر سیاسی نیست، بلکه برای هدفی مقدس بوجود آمده است و سال ۹۶ بدترین شرایط اقتصادی برای کشور بود و وضعیت روانی مردم به راحتی شایعات را می‌پذیرفت؛ اما از این شرایط گذر کردیم.

وی اضافه کرد: امروز دو جریان در کشور وجود دارد؛ یک جریانی که به خودباوری رسیده و با اتکا به نیروی داخلی کارش را انجام می‌دهدو تفکر دیگر تنها راه نجات را نه ارتباط، بلکه وابستگی به خارج می‌داند.

غصنفرآبادی تصریح کرد: نمونه مورد اول سیستم دفاعی است که هیچ نگرانی درباره آن وجود ندارد و هیچ ایرانی بابت دفاع از مرزهایش مردد نیست، زیرا همه می‌دانند در سیستم دفاعی بسیار قوی هستیم که چنانچه این مهم نبود، یک لحظه از سوی دشمن آرامش نداشتیم و بی‌شک اقدام نظامی می‌کردند.

وی نمونه دوم را مربوط به موضوع های اقتصادی دانست و گفت: ظرفیت های کشور در این حوزه فراوان است، اما هر روز بهانه می‌اوریم. آیا راهی برای حل این مشکل وجود ندارد؟ بنابراین کار با نامه‌نگاری حل نمی‌شود و آنقدر باید پیگیری کرد که به نتیجه برسد.

مشکل قانون

غضنفرآبادی با بیان اینکه مشکلات ما قانون است، گفت: یا قانون نداریم یا قانون غلط وجود دارد و مسئولین باید مراقب نفوذ در تصمیم‌گیری باشند.

وی با بیان اینکه سیستم اقتصادی دارای فساد است، افزود: وقتی سیستم  فساد دارد، یعنی معیوب، و وقتی معیوب یعنی فشل و بی‌خاصیت است.

فعالیت های سوداگرانه

این مقام قضائی با اشاره به فعالیت‌های کاذب و سوداگرانه گفت: این‌ مسایل،  فعالیت حقیقی و درست اقتصادی را فشل می‌کند که باید منحل شود. دستگاه قضایی به این موضوع ورود کرده و مسئولان دولتی نیز باید ورود کنند.

غضنفرآبادی با اشاره به تزریق ارز به بازار توسط بانک مرکزی گفت: گویا مسئولان بانک مرکزی نمی‌دانستند با این کار نرخ پایین نمی‌آید؟ 

به گفته وی، سختی‌ها در برهه‌ای وجود دارد و اگر مقاومت شود از بین می‌رود و امروز دستگاه قضایی با تمام وجود در خدمت فعالان اقتصادی است.

غضنفرآبادی گفت: برخی افراد در سیستم نفوذ کرده‌اند که ممکن است در سیستم قضا هم باشند و بخواهند جلوی فعالیت اقتصادی یا تاجری را بگیرند. گاهی بی دلیل پرونده برای فعال اقتصادی تشکیل شده و اتهامات نادرست به او بسته می‌شود.

این مقام قضایی ضمن تاکید بر اینکه شفافیت باعث جلوگیری از فساد می‌شود، خاطرنشان کرد: نباید در وظیفه خود احساس سستی کنیم، معتقدیم که می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم و این مهم انجام شد. 

در این نشست فعالان اقتصای درخواست‌هایی را خطاب به غضنفرآبادی بیان کردند؛ امکان استفاده استارت‌آپ‌ها از سرویس‌های دولتی، شروع مبارزه با فساد به صورت عملی و جدی، نظارت دقیق بر اجرای قوانین و عدم ممنوع‌الخروج کردن تجار در زمان تشکیل پرونده از جمله این درخواست‌ها بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 67335
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا