آپارتمان‌نشینی یک پدیده غربی است

جهان صنعت نیوز: افشین طباطبایی درمورد آپارتمان نشینی اظهار داشت: در طول تاریخ بافت زندگی بشر از روستانشینی به شهرنشینی تغییر یافت و بر این اساس زیست آپارتمانی ظهور پیدا کرد.

وی افزود: این سبک از زندگی مستلزم رعایت برخی اقدامات به عنوان حقوق اجتماعی و همچنین گذشت از بعضی نیازها و خواست های فردی است و نیازمند آموزش است.

این پژوهشگر تاکید کرد: پدیده آپارتمان نشینی از جوامع غربی به ایران انتقال یافته و این پدیده با بسیاری از عادات و سنن، خلقیات و روحیات جامعه ایرانی به سختی سازگار می شود و پذیرش آن برای بسیاری از مردم دشوار است.

طباطبایی با اشاره به ساخت برخی آپارتمان‌ها با متراژهای بالا عنوان کرد: ساخت بسیاری از این آپارتمان ها نیز حاکی از تمایل جامعه ایران به سبک و سیاق سراهای پیشین است. همچنین احداث روف گاردن (بام سبز) بر پشت بام بناها هم از دیگر علائم این علاقه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: آپارتمان نشینی ضرورت دنیا امروز است،  در گذشته بافت شهرها متفاوت با زمان حاضر بود و این امر باید با پذیرش جامعه همراه شود.

این روانشناس افزود: به عبارت دیگر جامعه به سمت آپارتمان نشینی پیش می رود و این فرهنگ ناگزیر باید مورد پذیرش قرار گیرد بنابریان از منظر آموزشی بویژه از طریق رسانه ها این پدیده زندگی شهری باید مورد توجه جامعه قرار گیرد.

اخبار برگزیده
شناسه : 67662
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا