پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل نوپا درست نیست

جهان صنعت نیوز:  رحیم سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، درباره ارائه تسهیلات به کارآفرین‌ها و حمایت از آن‌ها گفت: فردی که قصد کارآفرینی دارد در ابتدا نیاز به دریافت تسهیلات ندارد بلکه به سرمایه گذاری نیاز دارد، زیرا شروع کارآفرینی با ریسک مواجه و ممکن است کار موافق و نا موفق باشد و اگر تسهیلات را به طرحی که دارای ریسک است پرداخت شود، فرد دریافت کنند در آینده به یک بدهکار تبدیل شود.

وی افزود: اگر فردی ایده کارافرینی دارد در ابتدا باید به دنبال پیدا کردن سرمایه گذار باشد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جایی باید تسهیلات پرداخت شود که فرد بتواند سرمایه درگردش را تامین کند و تصمیم داشته باشد کار خود را توسعه دهد به همین دلیل پرداخت تسهیلات بانکی به کسب و کار‌های نوپا مناسب نیست.

سرهنگی ادامه داد: البته در نظام بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات به کارآفرینان مشکلات وجود دارد بانک‌ها گزینه‌های زیادی برای پرداخت تسهیلات به مشاغل ندارند و فقط وثیقه ملکی را قبول دارند.

وی ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند وثایقی مانند کالا‌های تولیدی را به عنوان گزینه‌های جدید برای پرداخت تسهیلات از کارآفرینان قبول کنند که این کار باعث افزایش سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لازم است دولت‌ها از صندوق‌های سرمایه گذاری کند.

اخبار برگزیده
شناسه : 67676
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا