تشکیل کارگروهی برای بررسی حادثه تالار عروسی در سقز

جهان صنعت نیوز: بهمن مرادنیا روز جمعه در حاشیه دیدار با مصدومان این حادثه در یکی از بیمارستان های سقز در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان اظهار داشت: تمام مسئولین و ارگان های مربوطه در حال آماده باش کامل هستند تا به نحوه مطلوب به آسیب دیدگان رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد: تمام مراکز درمانی سقز در حال خدمات رسانی به مصدومان حادثه هستند و تمهیدات لازم برای ارایه خدمات مطلوب به این افراد اتخاذ شده و هیچ مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه حادثه دیشب سقز همه ما را متاثر و غمگین کرد، افزود: عوامل بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و تامین اجتماعی سقز با تمام تلاش خود به مصدومین این حادثه رسیدگی کرده و همه توان خود را در این راستا بکار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: کارگروه مذکور در حال بررسی علل حادثه از زوایای مختلف است و در صورتی که مشخص شود سهل انگاری در مسائل ایمنی باعث بروز این حادثه شده حتما با سهل انگاران و متولیان امر برخورد خواهد شد.

تالار مانگه شه و نزدیک سقز شامگاه گذشته میزبان مراسم عروسی بود ولی ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه در اثر نشت گاز شلنگ از متصل به بخاری دچار آتش سوزی و انفجار کپسول گاز مایع شد و علاوه بر کشته شدن ۱۱ نفر از مدعوین، ۴۹ تن دیگر نیز مصدوم و توسط نیروهای امدادی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

جانباختگان که پنج کودک، پنج زن و یک مرد هستند همچنین مصدومان این حادثه بخاطر هجوم همه مهمانان برای خروج از تالار هنگام وقوع آتش سوزی، زیر دست و پا ماندند یا جان باختند و یا مصدوم شدند.

استاندار کردستان که دیشب در پیام تسلیت خود روز جمعه را در این استان عزای عمومی اعلام کرد، صبح امروز به منظور بررسی ابعاد و آخرین وضعیت حادثه انفجار کپسول گاز در یک تالار عروسی و دیدار با خانواده های جانباختگان و مصدومان این حادثه به شهرستان سقز سفر کرد.

 

عمومی
شناسه : 67802
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا