مشارکت مرکز همکاری‌های خاورمیانه ژاپن با وزارت نیرو

جهان صنعت نیوز:محمدعلی فرحناکیان در حاشیه برگزاری همایش مرکز مدیریت منطقه آب شهری در تهران با هیروتو مدیرعامل مرکز همکاری‌های خاورمیانه ژاپن درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی با حضور مربیان و اساتید ژاپنی دیدار و گفت و گو کرد.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل در مورد این دیدار گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده قرار است با همکاری طرف ژاپنی در سال ۲۰۲۰ میلادی پنج دوره آموزشی و ۶ سمینار تخصصی در حوزه آب و برق اجرا کنیم.

فرحناکیان با یادآوری اینکه عناوین دوره‌ها در اختیار طرف ژاپنی قرار گرفته است، تصریح کرد: قرار است پس از تایید طرف ژاپنی و اعلام به ایران، حداکثر ظرف یک ماه برنامه زمانی مشخص برای اجرای منظم دوره‌ها در سال ۲۰۲۰ را ارائه و سپس اجرای دوره‌ها را آغاز کنیم.

وی یادآور شد: با توافق طرفین علاوه بر اجرای دوره‌های آموزشی در ژاپن به منظور بهره مندی بیشتر متخصصان، از حضور مربیان و اساتید ژاپنی در کشورمان استفاده می کنیم.

سرپرست مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق به موضوع گرمایش کره زمین و استفاده از تجربیات ژاپن در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این نشست در راستای کمک به کاهش مصرف انرژی درخصوص احداث ساختمان‌های بدون استفاده از انرژی‌های فسیلی و دارای سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه برای ایجاد یک ساختمان به عنوان نمونه در یکی از مراکز دانشگاهی ایران توافق کردیم.

فرحناکیان بررسی و سنجش دقیق میزان اثرگذاری دوره‌های آموزشی با همکاری طرف ژاپنی را از دیگر توافق انجام شده در این نشست عنوان کرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 67913
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا