توان تولید بیش از ۵۰۰ هزار خودروی دوگانه سوز در صنعت خودروسازی

جهان صنعت نیوز: کارفرمایان صنعت سی. ان. جی طی بیانیه‌ای مطرح کردند: با اجرای درست «سه طرح ملی و استراتژیک صنعت سی ان جی» که شامل:

۱. طرح هوشمندسازی ۲۵۰۰ جایگاه سی ان جی (طبق مصوبه ۲۵/۱۲/۹۷ هیات وزیران)

۲. طرح پرداخت کارت اعتباری سوخت گاز (طبق مصوبه مرجع ملی صنعت CNG کشور)

۳. طرح پرداخت «۶۵۰۰ میلیارد تومان» کمک بلاعوض جهت گاز سوز نمودن یک میلیون و چهارصد و شصت و چهار هزار خودروی تاکسی – حمل و نقل عمومی (طبق مصوبه شورای اقتصاد در آذر ماه ۹۸)

فعالیت ۵ کارخانه با ظرفیت سالیانه مجموع یک میلیون عدد در بخش مخزن سازی

از آنجایی که ایران در بخش مخزن سازی دارای ۵ کارخانه با ظرفیت سالیانه مجموع یک میلیون عدد و در حوزه کمپرسور سازی دارای ۴ کارخانه با ظرفیت بیش از ۳۰۰ عدد سالیانه است و در صنعت خودروسازی توان تولید بیش از ۵۰۰ هزار خودروی دوگانه سوز در سال را داراست که اجرای این سه طرح ملی، موجب «امنیت اقتصادی و توسعه پایدار» این صنعت را به دنبال دارد.

با توجه به توان افزایش ظرفیت‌های تولیدی در پنج حلقه اصلی زنجیره صنعت سی ان جی در بخش‌های مختلف و رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و افزایش سرعت دستیابی به فن آوری‌های پیشرفته در طرح هوشمندسازی که با استاندارد‌های نوین جهانی (اینترنت اشیاء IOT) و متناسب با پاسخگویی به نیاز صنعت سی ان جی طراحی و تدوین شده است، با عنایت به خداوند متعال، امروزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور خودکفا در تامین حامل‌های انرژی و صادرکننده بنزین و گاز طبیعی و گاز مایع به عنوان قدرت برتر و بلامنازع در منطقه تبدیل و در تراز انرژی نیز حرف اول در منطقه را می‌زند.

با توجه به قابلیت‌ها، مزیت‌ها و ویژگی‌های فراوان صنعت سی ان جی، به این باور معتقدیم که شکوفایی این صنعت، الهام‌بخش سایر بخش‌ها به ویژه حوزه اقتصاد و صنعت خواهد بود و با توجه به اشتغال زایی بیش از ۱۲۰ هزار نفر در این حوزه و صرفه‌جویی ۲۰ میلیون لیتر بنزین که با اجرای طرح‌های مذکور و افزایش ۵۰ درصدی مصرف به بیش از ۳۰ میلیون لیتر صرفه جویی بنزین در روز می‌رسد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 68702
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا