افزایش ۳۱ درصدی اعتبارات سازمان هواشناسی در سال ۹۹

جهان صنعت نیوز: محمد ناصر هاشمی درباره اعتبارات سال ۹۹ سازمان هواشناسی افزود: بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان هواشناسی ۱۵۶ میلیارد تومان شامل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی است که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات سازمان هواشناسی در دو بخش هزینه‌ای و تملک دارایی، سازمان یک درآمد متفرقه نیز دارد که از شرکت‌های فرودگاه‌ها، بنادر و بیمه به دست می‌آید که به حساب خزانه واریز می‌شود و طبق توافق صورت گرفته بخشی از آن به سازمان بر می‌گردد و به آن درآمد عمومی گفته می‌شود، همچنین در طول سال نیز اگر حادثه‌ای مانند سیل و یا گرد و غبار رخ دهد اعتباری جداگانه برای آنها به سازمان هواشناسی تخصیص می‌یابد.

هاشمی ادامه داد: اعتبارات سازمان هواشناسی در سال ۹۸ در ردیف اعتبارات هزینه‌ای ۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مصوب قانون بود که امسال به ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، همچنین در بخش درآمد عمومی سال ۹۸ مصوب ما ۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان بود که امسال به ۹ میلیارد و ۶۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی بیان داشت: بنابراین سال قبل در مجموع اعتبارات سازمان هواشناسی در ردیف‌های هزینه‌ای و متفرقه که ۴۹ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود برای سال ۹۹ به ۵۵ میلیارد و ۳۵۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته، یعنی تقریبا ۱۲ درصد رشد داشته است.

هاشمی درباره اعتبارات بخش تملک دارایی سازمان هواشناسی گفت: اعتبارات سازمان در بخش تملک دارایی، سال گذشته ۶۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مصوب ما بود که سال ۹۹ به ۱۰۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، در واقع در این بخش رشد خوبی داشته‌ایم یعنی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۷ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی اظهار داشت: البته بودجه مصوب با بودجه ابلاغ شده متفاوت است در واقع مصوب عددی است که قانون تعیین می‌کند و بعد از آن به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود که ممکن است کاهش یا افزایش داشته باشد، که معمولا کاهش می‌یابد.

وی گفت: بنابراین با این حساب در مجموع در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۹ نسبت به ۹۸ حدود ۴۷ درصد و در بخش هزینه‌ای ۱۲ درصد افزایش اعتبار داشتیم که در مجموع افزایش اعتبارات سازمان هواشناسی بیش از ۳۱ درصد می‌شود.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 69914
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا