فوتبال اایران با حضور دلال‌ها پسرفت می‌کند

جهان صنعت نیوز: مرتضی فنونی‌زاده اظهار داشت: از زمانی که از بازیگری خداحافظی کردم این افتخار را داشتم که در آکادمی باشگاه مشغول فعالیت شوم. در این مدت هم تلاش کردیم تا فقط خدمت کنیم و باشیم.

وی افزود: متاسفانه دلالی در فوتبال ما رخنه کرده و با این شرایط ریشه‌کن کردن آن هم محال به نظر می‌رسد. متاسفانه در تمام سطوح این دلالی وجود دارد. بسیاری از مربیان و مدیران هم به دلالان اضافه شده‌اند و همین موضوع مانع پیشرفت فوتبال ما شده است.

پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیران مقطعی و غیرفوتبالی می‌خواهند آشنایان خودشان را به تیم‌ها وارد کنند. در خیلی از موارد شاهد بودیم که در رده‌های پایین‌تر حتی فردی باشگاهی را می‌خرید و آنجا را به محل درآمدی برای خود تبدیل می‌کرد. خرج تیم، سفرها و همه چیز را از بازیکنان می‌گرفتند. در چند تیم در رده‌های پایین‌تر قصد داشتم فعالیت کنم و حتی به عنوان سرمربی هم انتخاب شدم اما هنگامی که از سوی مدیریت با بازیکن تحمیلی مواجه می‌شدم در آن تیم نمی‌ماندم. اگر می‌خواستم در آن شرایط کار کنم الان در لیگ برتر تیم داشتم.

فنونی‌زاده خاطرنشان کرد: علت اینکه خیلی از پیشکسوتان از فوتبال دوری می‌کنند همین است. آن‌ها فوتبال را ساختند اما کسان دیگر از این ورزش سو استفاده می‌کنند. شرایط به هیچ‌وجه خوب نیست و با این شرایط فوتبال ما پیشرفت نمی‌کند که هیچ، پسرفت هم می‌کند.

وی اضافه کرد: مدیران غیر فوتبالی و مقطعی شناختی از شرایط ندرند. آنها پیش خود می‌گویند که چه بخواهند و چه نخواهد به زودی باید میزشان را تحویل بدهند و به همین خاطر با هر کس کار می‌کنند و هر بازیکنی را جذب می‌کنند. از پیشکسوتان دوری می‌کنند. در باشگاه پرسپولیس هم پیش از آغاز مدیریت محمدحسن انصاریفرد اجازه نمی‌دادند پیشکسوتان از در باشگاه پایشان را داخل بگذارند.

وی در مورد اینکه انتظار از  فدراسیون فوتبال در مبارزه با دلالی چیست، تصریح کرد: در بستن قرارداد دو مربی قبلی تیم ملی دلال‌ها نقش داشتند و دلال همین مربیان بعد دلال بازیکنان تیم ملی هم شدند. هشت سال در تیم ملی دلال آقای مربی در تمام سفرها و تمرینات تیم ملی حضور داشت. آن وقت از این فدراسیون باید توقع داشته باشیم که با دلالی مبارزه کند؟ بعید است.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: تمام موفقیت‌های فوتبال ما زمانی رخ داد که پول در این فوتبال نبود و همه به خاطر عشقشان بازی می‌کردند اما از زمانی که پای این افراد در فوتبال  باز شد شرایط تغییر کرد.

اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 69954
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا