۵۰ درصد تماسهای اورژانس اجتماعی مزاحم هستند
به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: محمود علیگو افزود: گاهی افرادی به قصد مزاحمت با شماره ۱۲۳ تماس می گیرند و گاهی نیز مردم می خواهند با پلیس ۱۱۰ یا اورژانس پزشکی ۱۱۵ تماس بگیرند و به جای آن شماره ۱۲۳ را می گیرند.
وی تاکید کرد: فرد پشت خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ فقط اپراتور نیست بلکه مشاوری است که کار کارشناسی می کند. بخشی از تماس ها تبدیل به ماموریت و تشکیل پرونده می شود و در ۶ ماهه سال ۹۸ بیشتر از ۱۵ هزار مورد تماس منجر به تشکیل پرونده شده است.
تائید رهاسازی سالمندان در خیابان
رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: متاسفانه این مساله را که برخی افراد، سالمندان را در خیابان رها میکنند، تایید میکنیم و این پدیده به ویژه در کلانشهرها هرچند معدود اما وجود دارد.
علیگو افزود: مساله رهاکردن افراد در خیابان در مورد نوزادان نیز وجود دارد که نمونه اخیر آن نوزادی است که کنار خیابانی در شهررضا رها شده بود و اکنون به شیرخوارگاه منتقل شده است. با اعلام موضوع رهاسازی سالمند و کودک، کارشناسان بهزیستی در نخستین اقدام خود آنان را از وضعیت نامناسب خارج می کنند.
وی ادامه داد: کارهای مددکاری برای نوزادان و اقدامات مددکاری و مشاوره برای سالمندان انجام می شود و پس از رسیدگی اولیه، سالمندان به مراکز نگهداری سالمند و کودک و نوزاد نیز به مراکز شبه خانواده یا شیرخوارگاه منتقل می شوند.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: مسائل پایش سلامت و نگهداری توسط متخصص انجام می شود و این کار در اورژانس اجتماعی صورت نمی گیرد اما وضعیت افراد رهگیری می شود.
علیگو تصریح کرد: آمار رهاسازی نوزادان در خیابان، نسبت به سال گذشته تغییر معناداری ندارد. اینگونه آمار را نمی توان با آمارهای جهانی مقایسه کرد چون مداخلات اورژانس اجتماعی به این شکل که در ایران وجود دارد، تقریبا در دنیا بی نظیر است و چنین مراکزی در نقاط دیگر دنیا نیست که بخواهیم خود را با آنها مقایسه کنیم.
طبق آمار سال ۹۵، هفت میلیون و ۴۱۴ هزار و ۹۱ سالمند در کشور وجود دارند که ۹.۲۷ درصد جمعیت ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفری ایران را تشکیل می دهند. همچنین اورژانس اجتماعی به مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول آزاری و خودکشی می پردازد.
اخبار برگزیدهلینک کوتاه :