پیشنهاد ترامپ به کره شمالی: بیایید کار را تمام کنیم

جهان صنعت نیوز: استیون بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به پیونگ یانگ: ما اینجاییم و شما هم می‌دانید چطور ما را پیدا کنید

استیون بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، از این کشور خواسته به میز مذاکره برگردد و خطاب به پیونگ یانگ گفته است: “ما اینجاییم، بیایید کار را تمام کنیم.” آقای بیگان گفته برای رسیدن به توافق صلح “در همچنان باز است.”

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که کره شمالی در ماه‌های اخیر لحنی خصمانه در برابر آمریکا داشته و چند روز پیش هم یک موشک ماهواره‌بر آزمایش کرده است.

کره شمالی تا آخر سال جاری میلادی (دو هفته دیگر) به آمریکا مهلت داده تا پیشنهادی جدید برای خلع سلاح هسته‌ای ارائه کند که در آن رفع تحریم‌های آمریکا به صورت جدی و قابل توجهی لحاظ شده باشد.

کره شمالی گفته اگر آمریکا این کار را نکند می‌تواند منتظر یک “کادوی کریسمس” باشد.

آقای بیگان ضرب‌الاجل کره شمالی را رد کرده و گفته است که واشنگتن هیچ مهلتی را به رسمیت نمی‌شناسد و تنها “هدف” را در نظر دارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی موضع پیونگ یانگ را “خصمانه، منفی و بسیار بی‌مورد” خوانده است.

با وجود این آقای بیگان گفته است که کاملا از “توان بالقوه کره شمالی برای انجام اقدامی تحریک‌آمیز” در روزهای آینده آگاه است.

او از کره شمالی خواست که با آمریکا مذاکره کند و خطاب به مقام‌های این کشور گفت: “زمان آن رسیده که کارمان را انجام دهیم. بیایید تمامش کنیم. ما اینجاییم و شما هم می‌دانید چطور ما را پیدا کنید.”

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است که تحریم‌های کره شمالی را بر نمی‌دارد مگر آن که این کشور برنامه و تاسیسات هسته‌ای خود را به طور کامل برچیند.

کره شمالی هم می‌گوید اگر آمریکا پیشنهاد قابل قبولی نداشته باشد، “راه تازه‌ای” در پیش خواهد گرفت.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی با وجود تحولات بی‌سابقه از جمله دیدار دو رهبر، در حال حاضر به بن‌بست رسیده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ سال گذشته در سنگاپور دیداری تاریخی داشتند و بعد از آن هم در ویتنام مذاکره کردند.

آنها حدود شش ماه پیش در منطقه مرزی غیر نظامی بین دو کره هم دیدار و گفت‌وگویی غیرمنتظره داشتند.

اما از آن زمان مذاکرات متوقف شده و دیدار اخیر مقام‌های دو کشور در استکهلم سوئد هم بی‌نتیجه پایان یافته است.

کره شمالی آزمایش‌ موشک‌های کوتاه‌برد خود را دوباره آغاز کرده و بعد از حدود دو سال حملات لفظی علیه دونالد ترامپ را از سر گرفته است.

 

پیشنهاد ویژه
شناسه : 71508
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا