از واگذاری خودروسازها کوتاه نمی‌آییم

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت واگذاری خودروساز ها، گفت: واگذاری خودروساز ها در قالب پروسه‌ای انجام می‌گیرد؛ اصلاحات ساختاری در این صنعت شروع و زمینه واگذاری شرکت‌های تو در توی در خودروساز ها در حال فراهم شدن است.


 رحمانی با بیان اینکه برای واگذاری خودروساز ها باید از ظرفیت افراد و گروه‌هایی که توانایی و تجربه کافی دارند، استفاده کرد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از واگذاری خودروساز ها کوتاه نمی‌آید.

وی در ادامه با اشاره به شیوه واگذاری خودروسازی ها، اضافه کرد: در وهله نخست باید اموال و املاک خودروساز ها واگذار شود سپس شرکت‌های وابسته آن‌ها و در مرحله آخر سهام اصلی خودروسازان واگذار می‌شود که تحقق این امور مستلزم برخی زمینه سازی‌ها است.

رحمانی همچنین درباره اینکه آیا وزارتخانه تحت امرش برای حفظ سهام ایران خودرو در بانک پارسیان تلاش می‌کند، توضیح داد: اصلا؛ وزارت صمت انگیزه‌ای برای سهامداری در بانک پارسیان ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به وزارت اقتصاد و دارایی سه بار برای واگذاری سهام ایران خودرو در بانک پارسیان نامه نوشته است، ادامه داد: به تمام مسئولان، گفته شده که در راستای واگذاری این سهام تمام تلاش خود را به کار برند، زیرا هر چه سهام بانک پارسیان زودتر واگذار شود برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بهتر است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 71535
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا