آمریکا می گوید موشکی می سازد که قاتل اس ۴۰۰ خواهد بود

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل Breaking Defense: موشک زمین به زمین “PrSM” که برای ارتش آمریکا تولید می شود، قاتل سامانه های دفاع هوایی روسیه خواهد شد

Breaking Defense، ژنرال جان رافرتی گفت: در نمایش عملیاتی فرضی، موشک زمین به زمین “PrSM” که برای ارتش آمریکا تولید می شود، قاتل سامانه های دفاع هوایی روسیه خواهد شد(به عنوان مثال اس-۴۰۰) و در اقیانوس آرام، کشتی های جنگی چین هدف این سلاح ها خواهند بود.

ژنرال جان رافرتی که در ماه دسامبر در نخستین آزمایش های پرواز PrSM شرکت داشت، خاطرنشان کرد: توسعه این سلاح ها بخشی از تلاش های ارتش ایالات متحده برای پشتیبانی از نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده در عملیات های چندگانه نظامی است. وی یادآور شد: این موشک باید در سال ۲۰۲۳ به بهره برداری برسد و اولین مدل پیشرفته آن که توانایی ردیابی و از بین بردن اهداف با توجه به امواج رادیویی آنها را خواهد داشت در سال ۲۰۲۵ به ارتش تحویل داده خواهد شد.

به گزارش این نشریه در حال حاضر حداکثر برد PrSM برای اهدافی تا فاصله ۴۹۹ کیلومتر تعیین شده است، اما این فاصله را می توان به ۵۵۰ کیلومتر افزایش داد، زیرا ایالات متحده و روسیه به تعهدات پیمان موشک های با برد متوسط دیگر پایبند نیستند.

در آگوست سال ۲۰۱۸، شرکت نظامی-صنعتی آمریکایی رایتئون، ویدئویی از موشک زمین به زمین “دیپ استرایک” را که برای هدف قرار دادن اهدافی در فواصل ۳۰۰ تا ۴۹۹ کیلومتر بود را در یوتیوب بارگذاری کرد. آزمایش های پرواز این موشک که در مناقصه پنتاگون با PrSM لاکهید مارتین در حال رقابت است، هنوز انجام نشده است.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 71588
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا