پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانش بنیان‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: علی وحدت روز دوشنبه در نشست خبری ارایه گزارش یکساله فعالیت این صندوق در هفته پژوهش افزود: ماموریت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانش و توسعه فناوری در کشور است.
وی بیان کرد: خدمات صندوق از آبان ماه سال گذشته تا آبان ماه سال جاری ۶۸۲ فقره به مبلغ ۱۵۵۵ میلیارد تومان قرار داد منعقد شده است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: از آبان سال ۹۷ تا آبان سال ۹۸، ۱۲۴۳  میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که بیش از ۱.۵ برابر تسهیلات پرداختی در سال گذشته است.

وحدت ادامه داد: صندوق با همکاری ۱۲ بانک و ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری توانسته است تسهیلات خوبی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهد.
وی افزود: ۱۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری در اختیار ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری برای گشترش فعالیت این صندوق‌ها در سراسر کشور قرار گرفته است.
وحدت اضافه کرد: توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری موجب حذف صف شرکت‌های دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی برای دریافت تسهیلات شده است.

صدور بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از صدور ۳۵۱ فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۷۲۰ میلیارد تومان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: این میزان بیش از ۱۸ برابر کل عملکرد گذشته صندوق است.

وی بیان کرد:  شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌های پویا و زنده هستند و با اعمال فرایندهای نظارتی میزان معوقات این شرکت‌ها به صندوق نوآوری ۸ درصد رشد داشته است.

۱۲۰۰ میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری
وحدت با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در این صندوق به صورت مستقیم است، ادامه داد: از آبان ماه سال گذشته تا آبان ماه سال جاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری مشترک از طریق “هم سرمایه‌گذاری ” و صندوق‌های VC صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۸۵ میلیارد تومان از روش هم سرمایه‌گذاری رخ داده و این میزان تا پایان سال جاری رشد جدی خواهد داشت.

۷۰  طرح خاتمه یافته موفق

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به طرح‌های مورد حمایت این صندوق گفت: در حال حاضر بیشترین میزان تسهیلات این صندوق در رتبه اول به حوزه آی سی تی و پس از آن به تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است. حوزه‌های دارو، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، برق و الکترونیک، فناوری شیمیایی و فناوری زیستی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: در این مدت ۷۰  طرح خاتمه یافته و موفق انجام شده است.
وحدت ارزیابی عملکرد صندوق‌های پژوهش و فناوری را از دیگر اقدامات دبیرخانه کار گروه صندوق‌های پژوهش و فناوری مستقر در صندوق نوآوری نام برد و خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۸ صندوق پژوهش و فناوری دارای مجوز هستند که از این تعداد ۱۸ صندوق توانسته‌اند از تسهیلات صندوق نوآوری استفاده کنند و ۴ شرکت نیز لغو مجوز شدند.

به گفته وی حمایت از پارک‌های علم و فناوری، حمایت از شتابدهنده‌ها و مراکز و کارخانه‌های نوآوری و حمایت از توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و نوآوری از دیگر بسته‌های ویژه حمایت مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 71770
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا