بودجه سال آینده دولت روحانی بیشتر یک بلوف است

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از بلومبرگ: خبرگزاری بلومبرگ در مطلبی با عنوان «بودجه سال آینده ایران بیشتر یک بلوف است» نوشت: لایحه بودجه دولت روحانی، یک دروغ و جعل بود. بخش افزایش درآمدهای لایحه بودجه سال ۹۹ که در آن پیش‌بینی شده درآمدهای مالیاتی در چنین وضعیت اقتصادی ۱۳درصد افزایش یابد، به یک مضحکه شبیه است.

این خبرگزاری معتبر اقتصادی در گزارشی به قلم که چندی پیش منتشر شد نوشته است: در حالی‌که صادرات نفتی بزرگترین منبع ارز خارجی ۷۰درصد کاهش یافته تضمینهای روحانی که از سایر بخشهای اقتصادی این کسری را جبران خواهند کرد تنها یک دروغ است.

در این گزارش که با عنوان Iran’s Budget Is Mostly Bluff منشتر شده، آمده است: دولت ها همیشه می خواهند احساس امیدواری را در بین شهروندانشان ایجاد کنند، اما به نظر می رسد بودجه رونمایی شده توسط حسن روحانی این حس را القا نمی کند. 

این خبرگزاری با اشاره به گفته های روحانی هنگام تقدیم لایحه بودجه که گفت: ایران برای پوشش دادن هزینه‌ها ۵ میلیارد دلار هم از روسیه وام می‌گیرد، نوشت: این در حالی است که این وام تاکنون قطعی نشده است. 

این گزارش اضافه کرده است که تضعیف ارز باعث می شود که برنامه روحانی برای جمع آوری درآمد های مالیانی غیر واقعی تر از چیزی که هست، بشود. 

این گزارش، با اشاره به گزارش اخیر صندوق بین المللی پول که پیش بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران در سال  ۲۰۱۹، منفی ۹٫۵ درصد باشد، اشاره کرده است که در این صورت فقط لیبی و ونزوئلا از ایران وضعیت بدتری خواهند داشت. 

این گزارش با اشاره به نرخ تورم، کاهش درآمد های نفتی و … اطمینان روحانی مبنی بر جبران اینکه از سایر بخش های اقتصادی این امر را جبران می کند، را یک افسانه خواند. 

این خبرگزاری در نهایت مدعی شده است که بودجه روحانی دلیل اندکی برای حضور رای دهندگان در انتخابات مجلس ارائه کرده است. 

اقتصاد کلان
شناسه : 72026
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا