خوزستان زیر آب رفت + گزارش تصویری

به گزارش جهان صنعت نیوز بارش شدید باران، آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح فاضلاب در شهرهای استان خوزستان زندگی مردم را مختل کرده و باعث تعطیلی مدارس، بانک‌ها و ادارات شده است.

امروز سه‌شنبه ۲۶ آذر تمام مدارس و دانشگاه‌های ۱۳ شهرستان خوزستان در نوبت صبح تعطیل شد و مراکز آموزشی اهواز، کارون و شادگان در نوبت عصر هم تعطیل بود.

آب در شهرهای مختلف از جمله آبادان به داخل ساختمان‌ها و خانه‌ها نفوذ کرده و در بعضی مناطق مشکل بالا آمدن فاضلاب که از مدتی پیش آغاز شده بود، نگرانی درباره وضعیت بهداشت و سلامتی ساکنان را تشدید کرده است.

علی ساری، نماینده اهواز در مجلس ایران می‌گوید بارش‌های اخیر، فاضلاب در داخل شهر اهواز، کارون و حمیدیه را به داخل خانه‌‌های مردم سرازیر کرده و “شرایط بدی ایجاد شده ‌است.”

آقای ساری گفته به دلیل گرفتگی‌های زیاد شبکه فاضلاب عملا امکان دفع سیستم فاضلاب و آب‌های سطحی به صورت هم‌زمان وجود ندارد.

این نماینده مجلس ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی را وظیفه شهرداری‌‌ دانسته اما گفته “شهرداری به هیچ وجه اقدامی در این زمینه انجام نداده است و به طور مداوم اعلام کرده برای ساماندهی آب‌های سطحی منابع مالی در اختیار ندارد.”

با وجود این معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از به کارگیری ۱۷۰۰ نفر نیرو و ده‌ها دستگاه مکنده، خودوری امدادرسان و پمپ سیار برای رفع آبگرفتگی‌ها خبر داده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 72174
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا