کلاه‌برداری فروش صندلی علوم پزشکی خارج از دانشگاه آزاد انجام شد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: محمدمهدی طهرانچی امروز چهارشنبه در حاشیه هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران درباره خبر دستگیری جاعل صندلی فروش به نام دانشگاه آزاد اظهار کرد: کشف این موضوع تقریبا ۲ ماه گذشته توسط خود دانشگاه آزاد انجام شد، این صندلی فروشی دانشگاه آزاد نبود، بلکه به نام دانشگاه آزاد در خارج از دانشگاه انجام شده است.

وی افزود: کشف صندلی فروشی به نام دانشگاه را حراست دانشگاه آزاد کشف کرد و موضوع به مراجع قانونی گزارش شد، این مورد هم مانند خبر پیش‌تر جعل ۲۰ هزار مدرک به نام دانشگاه بود که به اسم دانشگاه آزاد جعل و کلاهبرداری صورت می گرفت و ربطی به نظام درون دانشگاه ندارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خانواده‌ها باید در خصوص کلاه‌برداری‌ها با احتیاط برخورد کنند، عنوان کرد: از خانواده‌ها درخواست می شود که اینگونه کلاه‌برداری‌ها را باور نکنند.

به گفته طهرانچی، این جاعلان از خانواده‌ها رقمی بین ۵۰۰  تا ۸۰۰ میلیون تومان می گرفتند و به آنها ثبت نام فرزندانشان در رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد را وعده می‌دادند.

طرح پایش با ۱۶ برنامه علمی کار خود را آغاز کرد

رییس دانشگاه آزاد همچنین درباره عملیاتی شدن طرح پایش اظهار کرد: سامانه پایش نظام موضوعات پایان نامه و رساله‌های دکتری در آذرماه فعال شده و همزمان با هفته پژوهش این نظام موضوعات با ۱۶ برنامه علمی و بیش از ۱۰ هزار زمینه پژوهشی شروع به کار کرده است

طهرانچی افزود: دانشجویان براساس یک نظام نامه مشخص، موضوعات را انتخاب می‌کنند که هم ماموریت محور است و هم از تقلب علمی جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قانون اسلامی شدن دانشگاه الزام کرده که باید پایان‌نامه‌ها براساس مسائل و نیازهای کشور باشد که زمینه عملیاتی در دانشگاه آزاد فراهم شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 72583
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا