۸۲ میلیون ایرانی صاحب پرونده الکترونیک سلامت هستند

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: علی اکبر سیاری ، روز پنجشنبه در همایش مدیریت نوبت دهی نوین پزشکان، گفت: زمانی که بنده در وزارت بهداشت بودم، موضوع تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای آحاد مردم ایران مطرح شد.

سیاری با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی نوبت دهی به بیماران، افزود: با توجه به اینکه مردم حداقل یک بار به مراکز بهداشتی مراجعه دارند، قرار شد این موضوع از معاونت بهداشت آغاز شود. ۵۰ درصد وقت پزشکان صرف نوشتن می‌شود و لازم است که از تکنتکنولوژی های روز دنیا برای بهینه سازی خدمات سلامت بهره برد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه دکتر دکتر، افزود: الکترونیکی شدن نوبت دهی بیماران، علاوه بر اینکه باعث خواهد شد که بیمار از هر نقطه کشور بتواند پزشک خود را انتخاب کند، می‌تواند از هدر رفت وقت و هزینه‌ها نیز جلوگیری نماید.

سیاری با اشاره به وجود سه سامانه در وزارت بهداشت برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، گفت: ایجاد رقابت در راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی، باعث خواهد شد بسیاری از مشکلات حل شود.

ضرورت حمایت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی از برنامه نوبت‌دهی نوین پزشکان

مدیر فروش و عملیات “سامانه نوبت دهی و مدیریت مطب دکتر دکتر” با اشاره به اینکه این سامانه گامی در جهت تحقق نظام ارجاع و پزشک خانواده است، گفت: حمایت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی از برنامه نوبت‌دهی نوین پزشکان ضرورت دارد.
 بهنوش فرخنده فال، مدیر فروش و عملیات سامانه نوبت دهی و مدیریت مطب دکتر دکتر در مورد این سامانه اظهار داشت: راه اندازی سامانه نوین نوبت دهی پزشکان سال ۹۴ کلید خورد و طی سه سال زیرساخت‌های آن مورد توجه قرار گرفت و رسماً از سال گذشته فعالیت خود را در دو استان یزد و تهران آغاز کرد.

سیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴ هزار پزشک در این سامانه فعال هستند، گفت: پزشکان دیگر پس از بررسی‌های لازم به این تعداد افزوده می‌شوند همچنین بهره‌مندی پزشکان از “سامانه نوبت دهی دکتر دکتر ” محدودیت ظرفیت ندارد و همه جامعه پزشکی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیر فروش و عملیات سامانه نوبت دهی و مدیریت مطب دکتر دکتر ادامه داد: همچنین از این سامانه در منطقه خاورمیانه می توانیم استفاده کنیم و در حوزه توریسم‌درمانی برنامه‌هایی را داشته باشیم به طوری که پذیرش از سوی پزشکان برای بیماران خارجی انجام شود.

فرخنده فال خاطرنشان کرد: در صورتی که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی حمایت‌های لازم را از این سامانه داشته باشند می توان اقدامات موثری در راستای ساماندهی نظام ارجاع، پزشک خانواده و حتی پرونده الکترونیک انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما ازطریق ابزارهایی، شرایط پزشکان را جهت نوبت دهی صحت سنجی می‌کنیم و در واقع برای اینکه پزشکان بتوانند در این سامانه فعالیت کنند علاوه بر اخذ مدارک شناسایی، مجوز پروانه مطب و شماره نظام پزشکی نیز دریافت می‌شود که با همکاری و حمایت‌های سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت می توان اقدامات گسترده‌تری در این زمینه اجرایی کرد و گام‌های بیشتری برداشت.

گفتنی است؛  برنامه” رویکرد جدید در نوبت دهی پزشکان فواید و چالش‌ها” صبح امروز پنجشنبه ۲۸ آذرماه در سالن همایش های هتل اسپیناس پالاس با حضور صاحبنظران برجسته در حال برگزاری می باشد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 73014
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا