بوشهر نقطه مرکزی انتشار توسعه کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: فرهاد دژپسند روز جاری در شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان بوشهر و بررسی مسائل و مشکلات گمرکات و بنادر گفت: بوشهر نقطه مرکزی انتشار توسعه کشور است و نقش این استان در تولید نفت خیلی بیشتر از مصرف است اما با وجود برخورداری از نعمت نفت و گاز، دچار عقب‌ماندگی هایی در برخی از حوزه‌ها است.

وی با بیان اینکه بوشهر تمام کشور را با گاز تغذیه می کند، ادامه داد: با این وجود در یک دوگانگی منطقه ای همچنان با عقب ماندگی و محرومیت درگیر است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: استان بوشهر در جایگاهی قرار دارد که دقیقا می تواند نه تنها خودش بلکه کشور را به وضعیت بسیار بهتری برساند، اولین اقدام این است که نگاه مدیریت استان نسبت به آمایش سرزمین تغییر کند.

دژپسند اظهار کرد: سند آمایش سرزمین استان بوشهر باید به گونه ای طراحی شود که  نه‌ تنها از استخراج نفت بلکه از سایر مزایای وجود صنعت نفت هم بهره‎مند شود.

وی تصریح کرد: تمرکز بر اقتصاد نفت و انرژی باید در کنار توجه به اقتصاد آب و دریا باشد که اصلا اقتصاد دریا در بوشهر در کنار اقتصاد انرژی می‌تواند معجزه کند.

این مسئول بیان کرد: در استان بوشهر ظرفیت‎ها و استعدادهای بسیاری وجود دارد که ترکیب آنها با هم می‎تواند وضعیت توسعه این استان متحول نماید.

وزیر اقتصاد با اشاره به برخی از مزایای استفاده از اقتصاد دریامحور ادامه داد: ترکیب اقتصاد انرژی و دریا با هم در بوشهر و برخی از استان‌های کرانه‌ای دیگر، در کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصاد و همچنین توسعه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

شمال استان بوشهر از کشاورزی و اقتصاد انرژی بهره‌ چندانی نبرده است

استاندار بوشهر در این نشست عنوان کرد: توسعه استان بوشهر باید در راستای توسعه متوازن صورت بگیرد زیرا شمال استان توسعه چندانی پیدا نکرده و از کشاورزی و همچنین اقتصاد انرژی بهره‌ چندانی نبرده است.

عبدالکریم گراوند بیان کرد: جغرافیای مناطق شمالی استان بوشهر از صنعت و کشاورزی محروم است که ضرورت دارد به تجارت و زیرساخت‎های مرتبط با آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اقتصادی شرکت‌های بزرگی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که باید این موضوع برای آنان روشن شود که اگر از ذخائر این استان استفاده می کنند منابع بانکی آن‌ها نباید خارج از استان باشد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 73034
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا