قیمت جهانی نفت در ۲۹ آذر

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: قیمت هر بشکه نفت برنت با ۵ سنت معادل ۰.۰۸ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۵۹ سنت رسید.قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۸ سنت معادل ۰.۱۳ درصد کاهش به ۶۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین موجب تقویت احتمال افزایش تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی شده است.

چین دیروز فهرستی از معافیت‌های تعرفه‌ای جهت واردات ۶ فرآورده نفتی و شیمیایی از آمریکا را اعلام کرد. چند روز پیش، دو اقتصاد بزرگ جهان اعلام کردند که به فاز نخست توافق تجاری برای پایان دادن به جنگ تعرفه‌ای ۱۷ ماهه دست یافته اند.

در همین حال و همزمان با توافق اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید و بهبود چشم انداز اقتصاد جهانی، بانک‌های جی پی مورگان و گلدمن ساکس نیز پیش بینی خود از قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ را افزایش دادند.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه در اوایل ماه دسامبر توافق کردند که از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی نیم میلیون بشکه دیگر از تولید نفت خود بکاهند و میزان کاهش تولید روزانه نفت خود را به ۱.۷ میلیون بشکه برسانند.

علاوه بر پیشرفت در مذاکرات تجاری، کاهش ذخایر نفت خام آمریکا نیز عامل دیگری بود که موجب شد قیمت نفت در نزدیکی بالاترین رقم ۳ ماه گذشته باقی بماند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 73169
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا