آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران مطرح کرد:

امیدواریم تیغ قوه قضائیه همچنان تیز باشد

جهان صنعت نیوز| آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، با بیان اینکه «اخلاق» منحصر به اخلاق فردی و اجتماعی نیست و عرصه سیاسی را هم شامل می‌شود، گفت: خودشیفتگی سیاسی یعنی تحلیل خود را بهترین تحلیل بدانیم و گمان کنیم که هیچکس به خوبی ما تحلیل نمی‌کند.

وی افزود: راه مقابله با خودشیفتگی سیاسی این است که تحلیل و رای دیگران را هم شنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کم‌تحملی و بی‌تحملی، دومین صفت و ویژگی خودشیفته‌های سیاسی است، عنوان کرد: کسی که وارد عرصه سیاسی می‌شود باید تحملی به اندازه یک دریا یا حداقل یک نهر بزرگ داشته باشد اما متاسفانه ظرفیت بعضی از سیاسیون ما به اندازه یک ته اسکان هم نیست. مخالف را تحمل کردن، نقطه مقابل خودشیفتگی سیاسی است.

آیت‌الله خاتمی افزود: بعد سوم خودشیفتگی سیاسی، «باندسالاری، حزب‌سالاری و گروه‌سالاری» است، گفت: متاسفانه اکثر گروه‌ها دچار این مشکل هستند. نقطه مقابل این ویژگی منفی، شایسته‌سالاری است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) در هفته گذشته، گفت: ما که مسلمان و شیعه هستیم، حریم ویژه‌ای برای این پیامبر خدا قائل هستیم و معتقد هستیم که ایشان نمردند بلکه به آسمان رفتند و با ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به زمین خواهند آمد.

وی با بیان اینکه من در اینجا به مسیحیان جهان می‌گویم که بیایید و آبروی حضرت مسیح(ع) را حفظ کنید، گفت: متاسفانه حاکمان کشورهای اروپایی دارند آبروی این پیامبر بزرگ را می‌برند. مسلما اگر حضرت مسیح(ع) در حال حاضر در میان مردم جهان حضور داشتند، در خط مقدم ابراز تبری و انزجار از جنایتکارانی که لکه ننگ مسیحیت هستند، حرکت می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی از یاران نام‌آور شهید صدر و برادر سه شهید و کارگزار باوفای نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، افزود: به حق ایشان الگویی برای حوزه علمیه بودند و دین را مثل سیاست می‌دانستند و معتقد به حاکمیت دین در صحنه بودند. آیت‌الله هاشمی شاهرودی از بُن جان ارادتمند مقام معظم رهبری بود که البته این ارادت متقابل بود

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به حادثه تلخ دانشگاه علوم و تحقیقات در هفته گذشته، عنوان کرد: ما برای درگذشتگان این حادثه طلب مغفرت، برای بازماندگان طلب صبر و برای مجروحان طلب شفای عاجل داریم و امیدواریم دیگر شاهد اینگونه حوادثی که همراه با تقصیر است، نباشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: من بر خود لازم می‌بینم که از قوه قضاییه به خاطر جلوه‌های برجسته قاطعیتی که طی یک ماه گذشته انجام داد و با مفسدان اقتصادی برخورد کرد، تقدیر کنم. امیدواریم این تیغ همچنان علیه مفسدان اقتصادی تیز باشد و ان‌شاالله این قوه ارزشمند در سالم‌سازی جامعه در همه عرصه‌ها تلاش های لازم را داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه به گزارش خود آمریکایی‌ها، ترامپ در ۷۰۰ روز ریاست جمهوری ۷ هزار دروغ گفته است، عنوان کرد: این به معنای آن است که لیبرال دکوکراسی غرب در شیب سقوط است و امروز صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب گوش می‌رسد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به خروج نیروهای آمریکا از سوریه گفت: تردیدی نیست که این وضعیت جلوه شکست آمریکا در منطقه است و استعفای وزیر دفاع آمریکا نیز در همین راستا بود. آنها که تا دیروز می‌گفتند «بشار اسد نه»، امروز به صراحت می‌گویند که ما از این شعار دست برداشتیم. آنها که سفارتخانه‌های خود را در سوریه تعطیل کرده بودند، امروز در حال بازگشایی و راه‌اندازی مجدد سفارتخانه‌های خود در دمشق هستند و معنای همه این اتفاقات این است که مقاومت جواب می‌دهد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 7323
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا