حوادث رانندگی در کشور سالانه بیش از ۱۷ هزار قربانی می‌گیرد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: سیف الله قریب روز یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی (فراتر) افزود: مصدومان این حوادث بیش از ۳۶۰ هزار نفر بوده اند که ۶۰ هرار نفر آنها معلول دائم شده اند.

وی ادامه داد: اکنون تصادف جاده ای معضل جهانی است و سازمان بهداشت جهانی تصادفات را تهدیدی برای بشر دانسته زیرا سالانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در جهان در تصادفات جاده ای جان می دهند.

قریب گفت: هر چند گفته می شود عامل انسانی در تصادفات مهم ترین عامل است اما در ایران به صنعت خودرو و راه سازی توجه نمی شود. عامل بازدارندگی انسانی در تصادفات در کشور با استانداردهای جهانی فاصله دارد. 

رئیس انجمن پیشگیری از مرگ های طبیعی گفت: مطالعات نشان می دهد هر یک از عوامل تصادفات با ضعف در درک خطر ارتباط دارد و این موضوع پاشنه آشیل تصادفات در کشور است که اگر در این زمینه کار شود شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

هیچ تصادفی، تصادفی نیست

معاون اجتماعی پلیس راهور نیز در این مراسم گفت: هیچ تصادفی، تصادف نیست و حتما خلاف و عدم رعایت قانون در تصادف نقش داشته است.

عین الله جهانی به تشریح جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی (فراتر) پرداخت و گفت: این جشنواره در موضوعات سرعت و سبفت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی در قالب فیلم کوتاه زیر ۱۲۰ ثانیه، موشن گرافی، انیمیشن و بخش های خبری برگزار شد.

اخبار برگزیده
شناسه : 73787
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا