فروکش همه‌گیری آنفلوانزا در کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: کیانوش جهانپور با بیان این مطلب افزود: بیماری آنفلوانزای فصلی موضوعی است که هر سال تکرار می شود و با شروع فصل سرد گسترش پیدا می کند چنانچه به طور معمول انتظار می رود در یک فصل آنفلوانزا حدود ۲۰ درصد مردم جامعه مبتلا شوند.

وی ادامه داد: از حدود ۱۰ روز پیش با مهار این بیماری و نمودار نزولی ابتلا به آن عملا موارد بروز و شیوع کاهش چشمگیری یافته، چنانچه از ۲۲ تا ۲۹ آذر ماه عملا با فروکش همه گیری آنفلوانزا، کاهش موارد مراجعه و بستری و مرگ و میر مواجه بودیم.

جهانپور ادامه داد: ویروس آنفلوانزا ویروسی پیش بینی ناپذیر و مدام در حال تغییر است و هر سال ممکن است متفاوت از سال گذشته باشد، زمانی که شدت بیماری زایی ویروس بیشتر باشد تعداد افراد مبتلا و تعداد کسانی که به بیماری با شدت بیشتر و یا بیماری طولانی‌تری مبتلا می شوند هم افزایش می یابد اما اگر کسی نکات بهداشتی را رعایت کند و به راه های انتقال بیماری و پیشگیری آگاه باشد، احتمال ابتلای او به این بیماری کمتر می شود و احتمال انتقال بیماری به اطرافیان و دیگران را هم کاهش می دهد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: با رعایت موارد بهداشتی و اعلام شده بیش از ۵۰ درصد بیماری قابل پیشگیری خواهد بود.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 73809
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا