ضرورت تحول بانکداری نوین برای حرکت به سوی اقتصاد هوشمند دیجیتال

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: محمد جواد آذری جهرمی در این پیام به مناسبت آغاز بیست و چهارمین سال فعالیت پست بانک ایران اظهار داشت: اقتصاد کشور بانک‌محور است و پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بزرگترین تامین‌کننده مالی خرد در حوزه روستا و نقاط کم‌برخوردار، در ۲۳ سال گذشته کوشیده تا در تهیه و توسعه زیرساخت‌های مالی و بانکی در بخش روستایی نقشی محوری ایفا کند و در سال‌های اخیر نیز همواره به عنوان حامی اصلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح بوده است.

وی با تاکید بر این که تغییر رویکرد و تمرکز این بانک در حوزه فناوری اطلاعات ، باعث گسترش خدمت‌رسانی در این بخش شده است، اضافه کرد: همراهی با روند رو به رشد کشور در حوزه استارتاپ‌ها و فعالیت‌های نوآورانه و رشد تعداد شرکت‌های نوپا و فین‌تک‌ها، نشان‌دهنده عزم راسخ و تغییر رویکرد و نگرش به حوزه نوآوری و فناوری این بانک است.

حولات اخیر در زمینه گشایش صندوق‌های خطرپذیر، شتاب‌دهنده‌ها، نقطه شروعی برای تنوع در تامین مالی شرکت‌ها به ویژه استارتاپ‌هاست و شرایط موجود در همکاری بانک‌ها و فعالان این حوزه می‌تواند شرایط را برای مشارکت و رشد اقتصادی و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال فراهم کند.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT، در سال‌های اخیر تلاش مضاعفی برای ایفای نقش در این حوزه داشته و ایجاد شعبه نوآوری در مکان استارتاپ‌ها و کارخانه نوآوری، به منزله سیاستگذاری در این بخش بوده و بیانگر حرکت نوینی به سمت تحولات نوین است.

او در انتهای پیام نوشت: لازم است سیاست‌های این بانک در چارچوب مدیریت شفاف شیشه‌ای، حمایت همه جانبه از نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تقویت کرده و تحول بانکداری نوین در قالب بانکداری دیجیتال برای حرکت به سوی اقتصاد هوشمند دیجیتال را سرلوحه کار قرار دهد و با ارتقای شاخص‌های ارزیابی بانکی، خدمات نوین مالی و بانکی را در نقاط کم‌برخوردار و روستایی توسعه داده و شکاف خدمات مالی و بانکی در حوزه شهر و روستا را کاهش دهد.

انتظار دارد پست بانک ایران، توسعه زیرساخت پیام‌رسان بین شعب مبتنی بر فناوری بلاک چین را عملیاتی نموده و بحث مطالعه رمز ارزها را به طور جدی در برنامه‌های عملیاتی خود قرار دهد.

فرا رسیدن اول دی ماه، سالروز تاسیس و آغاز بیست و چهار سال فعالیت پست بانک ایران را گرامی داشته و به تمامی همکاران خدوم و زحمتکش و همچنین مشتریان و سهامداران آن تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در سایه عنایت حضرت حق تعالی همواره گام‌های موثری را در استمرار روند خدمت‌رسانی به مردم عزیز به ویژه روستاییان و مناطق محروم بردارند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 73912
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا