روز خوب پتروشیمی ها در بورس

جهان صنعت نیوز به نقل از نیپنا: شاخص بورس تهران در نخستین روز زمستان با نقش آفرینی صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی ها ۲ هزار و ۷۲۳ واحد رشد کرد.

در پایان معاملات امروز یکشنبه (۱ دی ماه ) در نخستین روزر از فصل زمستان با افزایش ۲۷۲۳ واحد به رقم بی‌سابقه ۳۵۶ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن ۹۶۴ واحد رشد کرده و به رقم ۱۱۲ هزار و ۸۵۵ واحد رسید. ارزش روز بازار امروز به بیش از ۱۳۰۰ تریلیون تومان رسید و معامله‌گران بورس بیش از ۴٫۲ میلیارد ورقه سهام حق تقدم اوراق مالی در قالب ۵۵۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲۲۶۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.

بر اساس این گزارش ، امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۷۲۸ واحد رشد کرده و به رقم ۹۵ هزار و ۴۴۴ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۶۴۳ واحد رشد کرده و به رقم ۷۵ هزار و ۳۷۰ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۳۴۷۱ واحد به رقم ۴۲۴ هزار و ۲۵۱ واحد رسید، شاخص بازار اول بورس با افزایش ۲۱۲۷ واحد به رقم ۲۵۵ هزار و ۴۹۸ واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی و عمده در آ‌ن انجام می‌شود با جهش ۴۸۷۳ واحد به رقم ۷۴۲ هزار و ۴۲۳ واحد رسید.

امروز عمده نمادهای بورسی مانند پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس ایران، مدیریت سرمایه‌گذاری امید و توسعه معادن و فلزات در تقویت شاخص کل بورس اثرگذار بوده‌اند.

نمادهای پربیننده بورسی شامل بانک ملت و قیمت هر سهم ۶۰۹۰ ریال، بانک تجارت ۴۸۵ ریال، بانک اقتصاد نوین ۳۲۷۰ ریال و نیز نماد شرکت‌های ماشین‌سازی اراک، سایپا، نوش مازندران، فولاد مبارکه اصفهان بوده‌اند.

امروز همچنین در فرابورس ایران شاخص کل ۵۱ واحد رشد کرده و به رقم ۴۶۱۰ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۲۶۵ تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران فرابورس بیش از ۱٫۶ میلیارد سهام حق تقدم اوراق مالی در قالب ۳۱۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳۵۸ میلیارد تومان دادوستد کردند و نمادهای سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی زاگرس، میدکو، فولاد ارفع، فرابورس ایران و مادیران در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند .

اخبار برگزیدهبانک و بیمهپیشنهاد ویژه
شناسه : 74041
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا