نماینده همدان از پاسخ‌های وزیر صنعت قانع شدن

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سوال امیر خجسته نماینده همدان درباره علت عدم توجه به حل مشکل قیمت های کاذب در عرصه خودرو و عدم کاهش تلاطم‌های فعلی در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

پس از صحبت‌های رحمانی، نماینده همدان اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر صنعت قانع شده است.

خجسته در طرح سوال خود از وزیر صمت گفت: بحث خودروسازی یک ابرچالش برای کشور ما بوده است، امروز ۳۰۰ هزار خودرو بلاتکلیف است و مشتریان برای تحویل خودروهای خود تجمع میکنند.

وی خطاب به وزیر صنعت و معدن و تجارت ادامه داد: پیش فروش‌ها و فروش‌های خودروها را به حداقل برسانید و مراقبت‌های ویژه را نسبت به خودروسازان و قطعه‌سازان داشته باشید، ما از شما می‌خواهیم رقابتی کردن خودروسازی داخلی با دنیا را در نظر داشته باشید و آن را به بخش خصوصی واگذار کنید.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: نارضایتی مردم از افزایش قیمت خودرو، عدم انجام تعهدات طبق قراردادها، قراردادهای یک طرفه علیه منافع مردم و قیمت‌گذاری بر اساس قیمت بازار باعث اعتراض به عملکرد خودروسازان شده است.

خجسته ادامه داد: بدهی خودروسازان به بانک‌ها، بیمه و بخش خصوصی و خودروهای معوقه برای تحویل مردم موجب شده که مجلس با نگرانی از سرنوشت ۶۳۰ هزار شاغل صنعت خودرو برای نظارت و بررسی ورود کند.

وی با اشاره به تغییر مدیریت صنعت خودرو گفت: در مدت اخیر حرکت‌های خوبی از سوی خودروسازان مشاهده شده که آن را تحسین می‌کنیم اما سوال این است که در شرایط فعلی برای ۳۰۰ هزار خودرو معوقه باقی مانده چه برنامه‌ای وجود دارد.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 74765
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا