شرکت ب‌ام‌و تحت نظر نهاد ناظر بر بورس در آمریکا

به گزارش جهان صنعت نیوز: شرکت خودروسازی آلمانی ب‌ام‌و تائید کرد که نهاد آمریکایی ناظر بر فعالیت بازار بورس تحقیق از این شرکت را آغاز کرده است. این نهاد چندی پیش شرکت فیات – کرایسلر را به پرداخت ۴۰ میلیون دلار جریمه محکوم کرده بود.

به گزارش خبرگزاری آلمان یکی از سخنگویان شرکت ب م‌و (BMW) بامداد سه‌شنبه سوم دی ماه (۲۴ دسامبر) تائید کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تحقیق درباره این شرکت را آغاز کرده است.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال خبر آغاز تحقیقات درباره فعالیت شرکت خودروسازی آلمانی که دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ قرار دارد را منتشر کرده بود.

کمیسیون آمریکایی، به عنوان بالاترین نهاد دولتی ناظر بر فعالیت‌های بازار بورس در ایالات متحده از تائید یا تکذیب خبر آغاز تحقیق در مورد شرکت بام‌و خودداری کرده است.

سخنگوی شرکت بام‌و نیز ضمن تائید اصل خبر درباره جزئیات آن توضیح بیشتری نداده و فقط تاکید کرده که این شرکت با نهاد ناظر بر فعالیت‌های بازار بورس کاملا همکاری می‌کند.

به نوشته وال استریت ژورنال، تحقیق از شرکت خودروسازی آلمانی به ظن تلاش برای دستکاری در آمار فروش آغاز شده است. ظاهرا این کار از طریق ثبت خودرو به نام نمایندگی‌ها و فروش مجدد آن به عنوان خودروی دست‌دوم استفاده نشده انجام شده و هدف آن ارائه آمار فروش بهتر نسبت به شرکت‌های خودروسازی رقیب بوده است.

اگر تخلف شرکت بام‌و اثبات شود احتمالا جریمه هنگفتی در انتظار این شرکت خواهد بود. این اتفاقی است که به تازگی بر سر شرکت ایتالیایی آمریکایی فیات – کرایسلر آمد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه سپتامبر سال جاری و پس از چند سال تحقیق در مورد شرکت فیات – کرایسلر این شرکت را به اتهام تلاش برای فریب سهامداران و ارائه آمار نادرست از میزان فروش به پرداخت ۴۰ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

شرکت فیات – کرایسلر (FCA) و شرکت فرانسوی پژو – سیتروئن (PSA) هفته گذشته از دست یافتن به توافق اولیه برای ادغام با یکدیگر خبر دادند.

این دو شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده‌ بودند که پس از ادغام سالی هشت میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید خواهند کرد. به این ترتیب چهارمین غول خودروسازی جهان، پس از فولکس‌واگن، تویوتا و شرکت فرانسوی ژاپنی رنو – نیسان که هر کدام بیش از ۱۰ میلیون خودرو در سال تولید می‌کنند متولد خواهد شد.

تاکنون درباره نتیجه تحقیق نهاد نظارتی بازار بورس ایالات متحده در مورد فعالیت‌های شرکت بام‌و و میزان جریمه احتمالی در صورت محکومیت این شرکت خبری منتشر نشده است. این احتمال نیز منتفی نیست که در ادامه تحقیقات تخلفی محرز نشود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 74837
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا