وزیر دفاع روسیه: بودجه نظامی آمریکا ۱۶ برابر روسیه است

به گزارش جهان صنعت نیوز: وزیر دفاع روسیه با اشاره به عملیات‌های نظامی کشورش در سوریه از آزمایش سلاح‌های جدید در عملیات‌ها علیه زیرساخت‌های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش الجزیره، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در نشست هیئت فرماندهی وزارت دفاع این کشور اظهار کرد: بودجه نظامی آمریکا برای سال ۲۰۲۰ حدود ۷۵۰ میلیارد دلار و برابر با بودجه دفاعی تمامی کشورهای جهان و بیش از ۱۶ برابر بودجه روسیه است.

شویگو درباره عملیات‌های این کشور در خاک سوریه گفت: جنگنده‌های ما در طول دو سال عملیات نظامی در سوریه به صورت میانگین روزانه ۸۰ پرواز شناسایی برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های تروریستی انجام دادند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت: هلی‌کوپترهای مدل می ۲۸، خمپاره‌ها و موشک‌های جدیدی را در عملیات‌های نظامی‌مان در سوریه آزمایش کردیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌ای برای بازگردان زندگی به حالت عادی در سوریه و بازگرداندن ساکنان اصلی به مناطق‌شان داریم.

رئیس وزارت دفاع روسیه افزود: طرح تجهیز ارتش روسیه به سلاح را در سال جاری انجام دادیم و تعداد سلاح‌های جدید ۶۸ درصد افزایش یافتند.

شویگو ادامه داد: قراردادهایی برای افزودن ۲۰۰ فروند هلی‌کوپتر به نیروهایمان به امضا رساندیم و کار ساخت پنج رزم‌ناو را آغاز کردیم و هشت فروند دیگر نیز تولید خواهیم کرد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 74909
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا