۵ وعده ای که برای شورایاران محقق شد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از مهر: احمد مسجدجامعی، در همایش بودجه ریزی برای توسعه محلات و آغاز جشنواره حکیات تهران، با بیان اینکه حرف ها و پژوهش ها زمانی ارزش عملیاتی پیدا می کنند که به تایید نمایندگان مردم که کف خیابانی عمل می کنند برسد، گفت: در مورد مسائل محله ای نظر اهل محل باید مدنظر قرار گیرد. به طور نمونه چندی پیش در مورد یک طرحی برای ایجاد یک راسته فرهنگی، اعتراض کردند و شهرداری هم قبول کرد که آن راسته به خاطر مشکلاتی که برای اهالی محل به وجود می آورد اجرایی نشود. بعدها هم مردم محل از شهردار برای این رویکرد تشکر کردند.

وی به اهمیت مدنظر قرار دادن نظر شورایاران پرداخت و اظهار کرد: در اولین قول قرار بود که نظرات شورایاران در تدوین بودجه سال آینده لحاظ شود. به همین منظور شورای شهر پیگیری های لازم را انجام داد تا ساز و کار مناسب برای تنظیم بودجه ۹۹ همراه با نظرات شورایاران ایجاد شود. در همین رابطه قرار شده نظر شورایاران درباره بودجه محله ها پیوست بودجه سال آینده است.

مسجد جامعی، مورد دوم را به بودجه ای که سال آینده برای سرمایه گزاری بخش غیرعمومی در نظر گرفته می شود عنوان کرد و افزود: در این بخش نیز قرار است سه اولویت را شورایاران مشخص کنند. البته تاکید می کنم که مواردش باید تحقق پذیر باشد و محله ای.

وی، وعده دیگر را آغاز گزارش دهی شورایاران در جلسات شورای شهر تهران اعلام کرد و مورد دیگر جلسات رئیس شورای شهر تهران در مناطق ۲۲ گانه برای شنیدن مشکلات و درخواست های مردم از زبان شورایارن دانست.

به گفته مسجدجامعی، تاکنون این جلسات در دو منطقه برگزار شده و همچنان تداوم می یابد.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاران شهر تهران با بیان اینکه قول پنجم را می توان برگزاری جشنواره حکایت تهران دانست، گفت: تهران چکیده ای از ایران است. در واقع تهران را می توان سخنگوی همه ایران دانست.آمار نشان می دهد که تعداد تهرانی های اصیل و ریشه دار از سایر گروه های دیگری به این شهر آمده بسیار کمتر است. به قولی شهر همه ایرانیان به حساب می آید.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه حکایت تهران یعنی بحث راجع به حکایت ایران، اظهار کرد: در این میان بحث مشاغل مختلف نیز بیان می شود و به نوعی باید طبقه بندی مشاغل و تاریخ شکل گیری آنها را هم در نظر گرفت.

بر اساس این گزارش علاقه مندان تا ۳۰بهمن ۹۸ فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره حکایت تهران ارسال کنند. اطلاعات بیشتر نیز در سایت Shorayaran.ir موجود است.

اخبار برگزیده
شناسه : 75031
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا