نقش کمرنگ بخش خصوصی در لایحه بودجه ۹۹

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره حضور پررنگ بخش خصوصی در لایحه بودجه ۹۹ اظهار کرد: در فرآیند تدوین لایحه بودجه؛ به نظرمی رسد که بودجه در یک شرایطی تهیه شده که نیاز به حضور افرادی غیر از دولت را در این فرآیند نبینند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در سال گذشته، در مرحله تدوین لایحه بودجه در سازمان برنامه و بودجه هم از بخش خصوصی و نمایندگان بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی برای حضور در فرآیند تدوین لایحه دعوت به عمل آمد؛ اما امسال به نظر می‌رسد که بودجه در یک شرایط دیگری تهیه شده که نیازی به حضور افرادی غیر از دولت را در این فرآیند ندیدند.

حضور بخش خصوصی در لایحه بودجه۹۹ نسبت به سال گذشته بهتر نشده است

سلاح ورزی بیان کرد: به نظر می‌رسد که ضمن اینکه نقاط قوتی هم در این لایحه پیشنهادی است، اما ضعف‌های جدی و ساختاری دارد که اصلی‌ترین این ضعف‌ها آن است که در بخش درآمدها، کمی بیش از حد خوش بینانه است و در بخش هزینه‌ها هم کم برآوردی شاید حاکم است، به عبارتی، درآمد‌هایی که متصور است بخشی از آن درآمد‌های واهی است و محقق نشود؛ لذا مجموع آنها، یک کسری بودجه هنگفت تا حد ۵۰ درصد میزان بودجه سال ۹۹ را به ذهن می رساند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که حضور بخش خصوصی در این لایحه نسبت به سال گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: نمی‌توان گفت که وضعیت بهتر شده است چرا که دولت، از نظر درآمدی با موضوع جدی کاهش درآمد‌ها مواجه است و به نظر می‌رسد که برای جبران این کاهش درآمدها؛ مقداری فشار رابه بخش خصوصی بیشتر واردکند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 75727
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا