۹۰ درصد مراکز دندانپزشکی، شیفت عصر تعطیل هستند

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: علیرضا رئیسی روز جمعه در همایش کشوری کارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: در ایران اقدامات خوبی طی چند سال گذشته به ویژه چهار سال اخیر در  حوزه خدمات دندانپزشکی انجام شده است.

وی  گفت: طرح دندان های عاری از پوسیدگی دانش آموزان جزو اهداف مهم وزارت بهداشت است که افراد زیر ۱۴ سال را هدف قرار داده است و اجرای آن در آینده تاثیر بسیار خوبی در پائین آمدن شاخص پوسیدگی دندان در کشور خواهد داشت.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تعداد فارغ التحصیلان دندانپزشکی در کشور به اندازه کافی است اما بیشتر آنها در بخش خصوصی کار می کنند و باید با اجرای طرح واگذاری مراکز دندانپزشکی با همکاری بخش خصوصی در شیفت عصر، از این فرصت استفاده کرد.

رئیسی ادامه داد: بالغ بر ۳۲۰۰ واحد دندانپزشکی دولتی در کشور موجود است که با محاسبه گروه های هدف و تقسیم تعداد یونیت ها، هر دندانپزشکی در طرح عاری از پوسیدگی اگر به طور میانگین کمتر از دو  بیمار ویزیت کند، کافی است.

وی اعلام کرد که در آینده نزدیک جشن مدارس عاری از پوسیدگی با حضور وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود.

رئیسی گفت: سازمان بهداشت جهانی ۸۵ مداخله موثر بر کاهش بار بیماری ها را به ویژه در بیماری های غیرواگیر فهرست کرده است که از بقیه شاخص ها مهتر است. یکی از این شاخص ها سلامت دهان و دندان است.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 76177
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا