سطح مبارزه با ملخ صحرایی به ۳ هزار هکتار رسید

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «سید محمدرضا میر» روز شنبه درباره بازگشت مجدد ملخ صحرایی از کشورهای هند و پاکستان به شبه جزیره عربستان و بخشی از ریزش‌ها در ایران، افزود: از این میزان سطح مبارزه، دو هزارو ۸۵۰ هکتار  مربوط به استان هرمزگان  و ۱۵۰ هکتار مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی اظهارداشت: مسیر عبوری ملخ های صحرایی از خاک ایران موجب شده که بخش عمده ریزش ها در استان هرمزگان اتفاق بیفتد که البته  شرایط برای ادامه مبارزه با ملخ صحرایی فراهم است.

به گفته محمدرضا میر ، هجوم ملخ صحرایی به دو استان جنوبی کشور ناشی از بازگشت این آفت از کشورهای هند و پاکستان به سمت شبه جزیره عربستان است که بیش از  ۲۰ درصد ریزش‌ها در ایران انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون ریزش مجدد ملخ صحرایی از سوی شبه جزیره عربستان به سمت ایران نداشته ایم.

وی افزود: ایران با توجه به تجربه سال گذشته، تامین کمک های اعتباری،  امکانات و تجهیزات مبارزه با ملخ صحرایی در استان های جنوبی کشور را دارد.

محمدرضا میر ادامه داد: ارگان های مختلف از جمله استانداران، فرمانداران و بخشداران استان های جنوبی کشور برای مبارزه با ملخ صحرایی اعلام آمادگی کرده اند و اعتبارات استانی و ملی به این بخش اختصاص پیدا می کند.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

 

عمومی
شناسه : 76450
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا