سال ۲۰۲۰ کدام خودرو ها بازنشسته می شوند؟
به گزارش جهان صنعت نیوز: حال که ۲۰۱۹ به پایان رسیده معلوم شده که چه خودروهایی رنگ ۲۰۲۰ را نخواهند دید. ذائقه بازار است که تعیین می کند، چه خودرو و چه برند به حیات خود ادامه دهد و کدام خودروها از گردونه تولید خارج شوند.
هر ساله خودروسازان باید ببینند که چه پیشنهادهایی برای بازار دارند و بازار چه می خواهد و اگر لازم شد، خودشان را با ذائقه بازار وفق دهند. اما از آن جایی که شما نمی توانید همیشه، همه ذائقه ها را راضی نگه دارید، و بعضی از خودرودوستان هوادار دوآتشه ی بعضی از مدل ها هستند، کنار گذاشتن بعضی از مدل ها کار آسانی نیست. اما به هر حال هر مدلی یک چرخه حیاتی دارد که برای برخی از مدل های این چرخه طولانی تر است.
حالا که سال ۲۰۱۹ در حال پایان است، خودروهای نامبرده در ذیل نیز جزو آن دسته از مدل هایی است که تولید آن ادامه نخواهند یافت. برخی از این خودروها به این دلیل کنار گذاشته شده اند که جا برای تولید خودروهای برقی باز شود. اما برخی از آنها به این دلیل از گردونه خارج می شوند که دیگر مشتری ندارند.
آئودی مدل های A3 Cabriolet و TT با این که TT در میانه چرخه حیات، از نو طراحی و عرضه شد حالا دیگر باید جای خود را به خودروی برقی بدهد.
ب ام و سری ۳ گران توریسمو: فروش این خودرو بد نیست ولی ظاهرا باید جای خود را به خودروهای برقی بدهد. البته دلیل دیگر هم این است که تقاضا برای خودروهای آفرود بیشتر شده
بیوک مدل های Cascada، LaCrosse و Regal: کاسکادا بازی را به خودروهای آفرود باخته است، لاکروس هم یک سدان تمام قد است اما تقاضا برای این نوع خودروها کم شده است. رگال هم جزو خودروهای لوکس و پرتجملی است که طرفداران خود را از دست داده است.
کادیلاک مدل های CT6 و XTS: سی تی ۶ که جای خود را در خط تولید به خودروهای آفرود خواهد داد اما شاید برای کسانی که از لیموزین XTS برای رفتن به فرودگاه استفاده می کردند، جای آن در سال ۲۰۲۰ خالی باشد.
شورولت مدل های Cruze ، Equinox، Impala، و Volt: در مورد کروز که کاهش هزینه و گرایش به خودروهای برقی باعث محتوم شدن این مدل شده، اما در مورد اکویناکس موضوع سوخت آن است که از دیزل استفاده می کند. ایمپالا هم بزرگترین سدان جنرال موتورز است که به همان سرنوشت سدان های بزرگ دچار شده که مشتری ندارند. با این که ولت هم جزو اولین تلاش های جنرال موتورز در عرصه خودروهای هیبریدی بود اما به اندازه کافی دوام نیاورد که رونق خودروهای برقی در آینده را ببیند.
فیات ۵۰۰: هر چند که این برند معرف فیات به بازار آمریکا بوده اما کاهش فروش و عدم روزآمدی برای ذائقه مردم، و این حقیقت که مردم آمریکا خودروی پرقدرت و سوپرکار دوست دارند، باعث خروج این خودرو از گردونه شده است.
فورد مدل های Fusion ، Taurus: این خودروهای سدان هم قربانی تغییر ذائقه مردم به سمت خودروهای SUV شده اند.
اینفینتی مدل QX30: با این که کراس اور است و از ابتدا با همکاری مرسدس بنز شروع شد اما دلیل اصلی خروج کاهش تقاضای مشتری است.
جاگوار XJ: این خودرو از سال ۱۹۶۸ تا به حال دوام آورده ۱۲۰ هزار دستگاه از آن فروخته شده اما دیگر استقبالی از آن نمی شود.
نیسان مدل های ۳۷۰Z Roadster و Rogue Hybrid، Titan Diesel: شاید رودستر جای خود را به کانورتیبل بدهد اما مستلزم آن است که نیسان نسل جدیدی از ۳۷۰Z عرضه کند. در مورد روگ هیبریدی نیسان به روگ اسپورت روی آورده و در مورد تایتان، سوخت دیزلی آن از گردونه خارج می شود اما بنزینی نه.
اسمارت (کل خطوط تولید): در بازار آمریکا اسمارت بنز به همان سرنوشت سایون تویوتا دچار شده، یعنی مشتری ندارد.
فولکس مدل های Beetle و Golf: این مدل ۱۰۰ ساله تا به حال چند بار متوقف شده اما مشتاقانی دارد که هر بار از سر گرفته می شود. مدل گلف هم که تا به حال ۸ بار پوست انداخته و ۸ نسل از آن می گذرد و حالا دیگر وقت آن است که از گردونه تولید خارج شود.
لینک کوتاه :