مرگ یک دلفین در “دلفیناریوم” برج میلاد تهران

به گزارش جهان صنعت نیوز: مهرداد کتال محسنی، معاون محیط طبیعی اداره محیط‌ زیست استان تهران از مرگ یک دلفین در برج میلاد خبر داد.

مجموعه “دلفیناریوم” برج میلاد دو دلفین نر و ماده را نگهداری می‌کرد که حالا، “آلفا” دلفین ماده مرده است.

پس از شایعه مرگ این دلفین، سازمان محیط‌زیست از محل نگه‌داری دلفین‌ها در برج میلاد بازدید کرد.

آقای کتال محسنی در این رابطه گفت: “همکاران ما را یک ساعت دم در معطل کردند و آنها را راه نداده بودند و وقتی داخل رفتند، با لاشه دلفین مواجه شدند. لاشه را گذاشته بودند در همان محلی که نگهداری شده بود.”

آقای کتال محسنی افزود: بر اساس نتیجه این بازدید مشخص شد که دلفین پس از چند روز بیماری مرده است. اما لاشه آن را همانجا نگهداشتند تا آزمایش‌های لازم علت مرگ را روشن کند.

او با اعلام اینکه “تخلفی” در این باره صورت گرفته، گفت تمامی فعالیت‌های “دلفیناریوم” برج میلاد تا مشخص شدن علت مرگ این دلفین به حالت تعلیق درآمده است.

آقای کتال محسنی در ادامه گفت: “ما به آنها ضوابط را اعلام کرده‌ایم و اگر تمکین نکنند، اداره محیط‌ زیست شهر تهران موارد حقوقی را پیگیری می‌کند.”

مجموعه دلفیناریوم برج میلاد، طی چند سال فعالیتش “با مجوزهای سابق سازمان محیط‌زیست تعدادی فوک خزدار، شیر دریایی و دلفین به این مجموعه وارد، خارج و صادر کرده است.”

شمار دقیق این حیوانات در مجموعه برج میلاد مشخص نیست اما با مجوز سازمان محیط‌زیست در سال ۹۴ دو دلفین از اوکراین وارد کرده. یکی از شیرهای دریایی هم در سال ۹۶ به علت کهولت سن تلف شده.”

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 76917
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا