درخواست‌های سرمایه‌گذاری خارجی نشانه اقتدار نظام است

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «خداداد غریب پور» بعدازظهر یکشنبه پیش از امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) با سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: امسال بخش فولاد کشور در دو مرحله مورد تحریم های دشمن قرار گرفت، اما با وجود شرایط آسیب پذیری که داشت، موفقیت های چشمگیری را رقم زد.

ایران اکنون در بین ۱۰ فولاد ساز برتر جهان قرار گرفته و در برنامه امسال پیش بینی شده بالغ بر ۱۲ میلیون تن صادرات داشته باشد که تحقق این مهم به منزله رکوردی بی سابقه در طول دوران فعالیت بیش از نیم قرن در این بخش محسوب می شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: دستاوردهای بخش فولاد گویای انتخاب اهداف درست و توجه به زیر ساخت‌ها بوده موجب رشد چهار برابری منابع شد و اکنون با همکاری وزارت راه وشهرسازی تفاهمنامه هایی را مبادله کرده ایم و در حوزه سنگان خراسان رضوی ( یکی از مناطق تامین خوراک فولاد سازی‌ها) ۱۰ میلیارد تومان پروژه ساخت محور تربت حیدریه- رشتخوار- خواف- سنگان به طول ۱۴۳ کیلومتر با مشارکت ۵۰ درصدی شرکت ساخت وتوسعه، سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) و شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران در دست اقدام است.

وی طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور را به عنوان یکی از عوامل پایداری صنعت در این منطقه ارزیابی کرد و گفت: توسعه همه جانبه با نگرش به رونق تولید و رشد اشتغال پیامد راهیابی به بازارهای صادراتی را به دنبال دارد.

براساس طرح انتقال آب به صنایع جنوب شرق کشور در قطعه نخست بالغ بر ۲۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام می شود.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان ساخت: امروز سیاست دولت انتقال صنایع آب‌بر به کنار دریای خزر و خلیج فارس و دریای عمان است و براین اساس در استان هرمزگان اکنون تولید ۱۰ میلیون تن و در چابهار نیز ۱۰ میلیون تن فولاد برنامه ریزی شده است.

وی موضوع توسعه فعالیت اکتشافی به وسعت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع در دولت دوازدهم را یادآور شد و گفت: دولت یازدهم ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف را اجرایی ساخت.

غریب پور اضافه کرد: سازمان ایمیدرو امروز همه زوایای مورد توجه پدافند غیر عامل را در دستور کار دارد، ایمنی به عنوان یک فاکتور مهم در دستور کار است. در کنار توجه به موقعیت جغرافیایی، میزان ریسک از نظر اقتصادی نیز باید پایین باشد، زیرا ریسک بالا برای یک واحد اقتصادی توجیه ندارد.

وی ضمن تاکید بر واگذاری معادن به بخش خصوصی در قالب مزایده گفت: توجه همه جانبه به ایمنی به ویژه معادنی که واگذار می شود، به عنوان یک نگرش حاکمیتی در دستور کار است.

پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که مستلزم به کارگیری جنگ افزار و تسلیحات نیست و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات جلوگیری کرده و یا میزان خسارات و تلفات ناشی از حملات را به حداقل ممکن کاهش داد.

براساس این گزارش تفاهمنامه مزبور توسط خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو و سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور به امضا رسید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 77183
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا